A New Land Mediának annyi bevétele és nyeresége volt tavaly, mint az összes többi Top 10-es ügynökségnek együtt – derül ki a Kreatív összesítéséből.
A Kreatív megnézte a 10 legnagyobb bevétellel és nyereséggel bíró médiaügynökséget. Mindkét listát az állami költést kezelő New Land Media vezeti, Balásy Gyula cégének egymagában van annyi bevétele és nyeresége, mint a maradék kilenc ügynökségnek összesen, amiből ráadásul a Media Dynamics szintén Balásyé.
A portál azt írja, hogy a szokásos bevétel az elmúlt 10 évben jószerivel sosem haladta meg a 15 milliárd forintot. Az elmúlt 4 évben viszont felfuttatták az állami médiaköltések legnagyobb részét kezelő New Land Mediát: 2015-ben 100 milliós, 2016-ban 1,5 milliárdos, 2017-ben már 25 milliárdos cég lett belőle, a másik 9 ügynökség kínkeservvel tud összehozni annyi bevételt egy évben, amit a New Land egymaga.
A New Land Media 2020-ban 70,4 milliárd bevételt ért el, míg az MMS Communications 14,4, a Mediacom picivel több, mint 12, a Wavemaker 10,8, a Mindshare 10,7, a Media Dynamics 9,4, az Optimum Media Direction 8,2, az Universal McCann 5,1, az Initiative Media 4,7, míg a PHD Hungary 2,8 milliárd forint bevétellel zárta a tavalyi évet.
A 10 legnagyobb nyereséggel bíró médiaügynökség nem teljesen fedi a legnagyobb árbevételű ügynökségeket, de a New Land Media itt is uralkodó, a többi szereplő nyeresége eltörpül, és alig látható. Csak érzékeltetésképpen Balásy Gyula cége közel 3,1 milliárd forintos nyereséget könyvelt el tavaly, míg a második helyezett MMS Communications 1,17-et.
A Kreatív hangsúlyozza, hogy a piacról élő ügynökségek nyereségét nem vitte a Covid miatti gazdasági visszaesés, sőt, sok esetben még elég nagy mértékben sikerült is növelniük azt.
A New Land Media Kft. többek között a 3,4 milliárd forintért látja el a „Családbarát Magyarország országos programsorozat és kommunikációs kampány 2021” komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatait a családokért felelős tárca nélküli miniszter, azaz Novák Katalin részére. Balásy két cége, a Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft. már több mint kétmilliárd forintot kapott már az őszi Vadászati Világkiállítás kommunikációjára, 2020 utolsó három hónapjában pedig összesen 17,8 milliárd forintot költött a Rogán Antal felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal állami kampányokra a két cégnél.
A New Land Media Kft. egyébként májusban jelentette be, hogy a népszerű közösségi felület, a TikTok partnerévé váltak.