Vagy a dél-koreai gyártó történetének legnagyobb virális reklámkampánya zajlik, vagy csak hatalmas mázlijuk van. Mindenesetre a fél internet a Samsungról beszél.
Az internet 34-es számú szabálya: ha létezik, van róla pornó. Vagy egyszerűbben megfogalmazva: mindenről van pornó. A 34-es szabály körülbelül két másodperccel azután igazolódott be (újfent), hogy kiszivárogtak a Samsung új virtuális asszisztenséről, Samről készült 3D-grafikák. Nem meglepő módon Sam ugyanis egy aranyos, fiatal lányt mintáz, megjelenése kicsit a Pixar-rajzfilmek karaktereit idézi, kicsit olyan japán animés.
Az internet pillanatok alatt szerelmes lett belé, a létező összes közösségi médiumot rohamban hódította meg, a felhasználók exponenciálisan osztják az eredeti képeket, az azok alapján kézzel vagy grafikai programokkal készített rajongói alkotásokat (beleértve töméntelen mennyiségű pornót), mindenféle Sam-mémeket, sőt a Sam-cosplay képekre (amikor valaki egy fiktív karakternek öltözik be) sem kellett sokat várni.
Sam virális terjedését cseppet sem befolyásolja, hogy a Samsung egyelőre nem ismerte el, valóban az új virtuális asszisztenséről van szó. Vagy hogy egyáltalán bármi köze van az eredeti képekhez. Igaz, nem is tagadtak semmit. Persze miért tennék, jó eséllyel a cég történetének legnagyobb virális reklámkampánya zajlik éppen, akár ők indították, akár nem.
Egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy az eredeti Sam-rendereket a Lightfarm Studios vizuálisdizájn-oldal hozta nyilvánosságra, amely a projekten állítólag együttműködött vagy együttműködik a Cheil Agency nevű marketingcéggel. Utóbbi a Samsung-csoport része.
A Samsungnak van saját virtuális asszisztense, a Bixby. Ez azonban mind a mai napig képtelen volt akár csak megközelíteni népszerűségben a Google Asszisztens nevű asszisztensét vagy az Amazon Alexáját és az Apple Sirijét. Jelen állás szerint nem is látszik, hogyan tudna a Bixby felnőni a nagy hármashoz, szóval nem kizárt, hogy a dél-koreai cégnél valóban egy új asszisztensen dolgoznak, vagy legalábbis a Bixby teljes átszabásán. Ennek a folyamatnak a terméke lehet Sam – akár végterméke, akár csak egy a potenciális jelöltje. Hogy az asszisztensnek legyen valamilyen 2 és 3 dimenziós megtestesülése, logikus lépés, egy csapásra kiemelné a csak hangként létező Alexa–Siri–Google trióból. Ahogy a mellékelt ábra mutatja.
Ha Sam valóban Samsung-termék, már csak az a kérdés, véletlenül szivárgott-e ki, vagy a Samsung kiszivárogtatta. Utóbbi esetben az egész virális mémkampány eltervezett volt, beleértve azt is, hogy Sam mennyire adja magát a 34-es szabálynak. A Samsungnál nyilván tudnak egyet s mást a virális marketingről, benne van a pakliban, hogy az egész előre eltervezetten zajlik.
Ha a Samsungnak semmi köze Samhez, akkor igazából már csak az a kérdés, mennyire tudnak és akarnak felülni a Sam-vonatra. Eléggé-e ahhoz, hogy megvegyék a karakter jogait, és tényleg virtuális asszisztenst csináljanak belőle?