A jegybank ellenőrzése során több hiányosságot is talált a biztosító működésében. Az Aegon mostanra azonban többet is orvosolt ezek közül.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 45 millió forint felügyeleti, valamint 15 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt.-re – közölte a jegybank csütörtökön. Megjegyezték, hogy a feltárt hiányosságok
nem érintik a társaság megbízható működését, és azok közül a biztosító már többet orvosolt.
A vizsgálat szabálysértőnek ítélte többek között a díjfizetési gyakorlatot, a biztosítási termékek szerződési feltételeit, és megállapította, hogy a számlavezetési költségeket az Aegon nem a szerződési feltételekkel összhangban vonta le. A társaság értesítő levelei hiányosak voltak, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál pedig többször megsértették a tájékoztatási kötelezettséget.
A jegybank a kiszervezési tevékenységben, és informatikai területen is talált szabálytalanságokat, a panaszkezelési szabályzat elérhetőségét pedig nehézkesnek ítélték. Sérültek a panaszok megválaszolására, valamint a jogorvoslati tájékoztatásra vonatkozó szabályok is. Enyhítő körülményként vették ugyanakkor figyelembe, hogy az Aegon a vizsgálat során több hiányosságot orvosolt.
A biztosítónak március 31-ig írásban kell tájékoztatnia az MNB-t a jogsértések megszüntetésére tett intézkedéseiről – olvasható a közleményben.