A kocsik tervezett élettartama 40 év, és akár sivatagi környezetben is működnek.
Rövidesen indul az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság rendelésére készülő vasúti személykocsik magyarországi gyártása a Dunakeszi Járműjavítóban - közölte a TMH Hungary csütörtökön az MTI-vel.
A közleményben kiemelték, hogy a Dunakeszi Járműjavító új tulajdonosai, a TMH csoporthoz tartozó TMH International valamint a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) 1 milliárd euró (350 milliárd forint) értékű, 1300 vasúti személykocsira szóló egyiptomi megrendeléssel rendelkeznek, amelynek nagyobbik részét Dunakeszin készítik el.
Ahogy a hvg.hu is megírta, májusban a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. bejelentette a Gazdasági Versenyhivatalnak, hogy egy általuk közösen irányított vállalkozás (az orosz Transzmasholding tulajdonában levő TMH Hungary Invest Zrt.) révén megvásárolják a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzletrészeinek 90 százalékát a MÁV Zrt.-től és a magyar államtól.
Tavaly augusztusban írtuk meg, hogy újabb 21 KISS motorvonatot gyártana le a Dunakeszi Járműjavítóban a Stadler Bussnang AG, már amennyiben nem kerül orosz vállalathoz a Dunakeszi Járműjavító. 2019 májusában ugyanis született egy kormányhatározat, amely versenyeztetés nélkül az orosz Transmashholdingot jelölte ki, hogy vegye meg a DJJ-t. Akkor azzal indokolták a döntést, hogy így a Járműjavító részt vehessen egy másik gyártási folyamatban, amely szerint az oroszok 1300 vasúti kocsit gyártanának az oroszok Egyiptomnak.
Október 31-én egy egymondatos kormányhatározat jelent meg Magyar Közlönyben, amely szerint június 30-áról november 29-ére változik a határidő, ameddig meg kell kötni a megállapodást egy orosz vállalattal. A kistulajdonosok jelezték, nem szeretnék, ha eladnák a gyárat. A Stadler novemberben jelezte, hogy a Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel közösen gyártaná le a MÁV által rendelt emeletes vonatok utolsó tételét, egyúttal vételi ajánlatot is tenne a partner cégre. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő azonban tovább dolgozott, hogy orosz kézbe kerüljön a vállalat. Ez meg is történt.
Akár 50 fokban is
A mostani tájékoztatás szerint a napokban érkezett meg a megrendelés alapján az alexandriai kikötőbe 22 darab, nemzetközi forgalomra is alkalmas vasúti személykocsi, ezt követi még 10 darab a hónap végéig, amelyeket június közepén indítottak el Oroszországból. A 2020 áprilisában tesztelésre leszállított első kocsival együtt az első szállítmány 33 harmadosztályú, légbefúvásos szellőztetéssel felszerelt kocsiból áll.
Stratégiai cél, hogy a Dunakeszi Járműjavító Közép-Európa egyik legnagyobb vasútijármű gyártó- és karbantartó központjává váljon
- írják a közleményben.
Wein András, Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója a közleményben elmondta, a feladat azért is nagy jelentőségű, mert az utóbbi években nem készült új vasúti jármű Dunakeszin.
A közlemény kitér arra, hogy Egyiptom a közelmúltban egy átfogó programba kezdett, amelynek célja vasúti hálózatának megújítása. Ennek része az ország történetének legnagyobb vasúti gördülőállomány megrendelése, amit a TMH Hungary nyert el 2018-ban.
A TMH mérnökei által tervezett 1435 milliméter nyomtávolságú járművek megfelelnek a nemzetközi vasúti szabványoknak, sivatagi környezetben, akár 50 Celsius-fokos hőségben is működőképesek, tervezett élettartamuk 40 év.