Vállalkozás hvg.hu 2020. június. 09. 16:52

Az OVB szerint magánakciózó közvetítők miatt büntette milliókra a jegybank

Néhány közvetítő olyan tájékoztatást küldött ki, ami jogsértő volt, az MNB ezért büntetett. Az OVB azonban azt mondja: az esetről az eljárást megelőzően nem volt tudomása.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 24 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OVB biztosításközvetítőre, többek közt azért, mert az OVB az ügyféltájékoztató levelekben valótlan, megtévesztő állításokkal próbálta ügyfeleit nyugdíjbiztosítás kötésére ösztönözni – írtuk korábban.

Az OVB kedden külön közleményben reagált a hírekre, leszögezve, hogy a jegybank határozata a társaság tizenkét közvetítői megbízottja esetében állapította meg a jogsértő tartalmú elektronikus tájékoztató levelek kiküldését. “Az MNB határozata szerinti jogsértést megvalósító egyes közvetítők valamennyien azonos irodában végzik tevékenységüket, tehát a határozatban megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat egyértelműen nem jellemző sem a társaság egészére, sem a közvetítői megbízottak többségére” – írták.

Az OVB a felügyeleti eljárás során és ezúton is elhatárolódik a jogsértő tájékoztatások tartalmától, hangsúlyozva, hogy a vizsgált esetekről az eljárást megelőzően nem szerzett tudomást, az elektronikus üzenetek kiküldését nem hagyta jóvá és nem támogatta, a kifogásolt tartalmú és ahhoz hasonló kommunikációt szerződéseiben és szabályzataiban kifejezetten tiltotta.

Az OVB álláspontja szerint, ami történt, az az érintett közvetítők magánakciója volt.

A társaság a felügyelet eljárásával párhuzamosan, az ehhez szükséges információk megszerzését követően részletes, tényfeltáró belső vizsgálatot folytatott le, ennek következményeként több megbízott jogviszonyát megszüntette vagy fegyelmi intézkedéseket alkalmazott velük szemben. “A belső vizsgálat megállapításairól, az alkalmazott következményekről az OVB részletesen tájékoztatta az MNB-t” – tették hozzá.

A biztosításközvetítő szerint sem most, sem korábban nem zárkózott el a felelősségvállalástól az ügyfeleknek a kifogásolt tájékoztatással okozott kár megtérítése tekintetében, azonban belső vizsgálata szerint (mellyel ellentétes megállapítást az MNB határozata sem tartalmaz) 

az elektronikus levelek hatására egyetlen nyugdíjbiztosítási szerződés sem jött létre a társaság közreműködésével.

Tehát a kifogásolt tájékoztatásokkal összefüggésben az OVB tudomása szerint az ügyfeleket kár nem érte, és abból a társaságnak vagyoni előnye nem származott” – közölték.

Az OVB közölte: elkötelezett az ügyfelek minél magasabb szintű kiszolgálása mellett, ezért további intézkedéseket tesz oktatási rendszerének és belső folyamatainak fejlesztése, a jogsértő kereskedelmi gyakorlat megelőzése, megakadályozása érdekében.

* * * Gondoskodjon családja anyagi biztonságáról nehéz helyzetben is

A jelenlegi nehéz, bizonytalan gazdasági helyzetben még fontosabb a család anyagi védelme. A Bankmonitor Biztonság biztosítás választásával nehéz helyzetben a családnak legalább a hitelei törlesztésével nem kell foglalkoznia.