A divatcég 460 millió forintos nyereséggel zárta 2019-et.
Jó évet zárt a Nanushka International, és egyre kevesebb bevétele származik a hazai eladásokból: exportértékesítésének nettó árbevétele a tavalyi üzleti évhez képest majdnem háromszorosára, 2,37 milliárd forintról 6,38 milliárdra nőtt, míg a belföldi forgalom csupán 47 millió forinttal, 316 millió forintra emelkedett.
Míg a 2018-as üzleti évben a cég bevételének több mint tízszerese származott a külföldi eladásokból, ez az arány tavaly majdnem húszszorosára nőtt.
A romokból a LaFayette-ig: hogyan támadt fel a Nanushka?
„Talán egy-két hétre voltunk mi is attól a döntéstől, amit a USE nemrég meghozott, a társaság az utolsókat rúgta az EXIM Növekedési Magántőkealap befektetése előtt" - emlékszik vissza Baldaszti Péter arra az időszakra, amikor - tavaly novemberben - a GB & Partners által kezelt alap többségi tulajdont szerzett a Nanushkában.
Az anyagjellegű ráfordításaik több mint 6 milliárd forintot tettek ki 2019-ben. A cég bérköltségei megduplázódtak (89,7 millió forintról 151,3 millió forintra), a személyi jellegű egyéb kifizetések azonban közel a hatszorosukra, több mint 50 millió forintra nőttek az előző évhez képest.
A Nanushka 460 millió forintos adózott eredménnyel zárta az évet, a közgyűlési határozat alapján osztalékot nem fizet.
A Nanushka International Zrt. május végén támogatást nyert a Külgazdasági és Külügyminisztérium versenyképesség-növelő pályázatán. A közleményük alapján a 574 millió forintot meghaladó összértékű, 287 millió forintos támogatást kapott fejlesztések két helyszínen, a cég budapesti irodájában és a raktárukban valósulnak majd meg, innovatív megoldásokkal elősegítve a gyártáselőkészítési, prototípusfejlesztési és sorozatgyártási tevékenységeket.