Vállalkozás hvg.hu 2020. május. 06. 09:19

Az Alza szerint ők a legátláthatóbb módon kommunikálnak a fogyasztóval

A cég szerint csak a vásárlókat tájékoztatják azzal, hogy odaírják a termékeik mellé, hogy mennyien érdeklődnek iránta.

Közleményben reagált az Alza arra, hogy versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) velük szemben. A hatóság szerint a cég 2015 szeptembere óta olyan tájékoztatásokat tesz közzé az oldalán egyes termékeknél, amellyel sürgetik a fogyasztót a megvásárlására. Ezek között említette a versenyhivatal például a "jelenleg X ügyfél érdeklődik a termék iránt" és az "utolsó X darab ezen az áron" típusú állításokat.

A cég azzal magyarázza ezt, hogy "köszönhetően a termékeinkkel kapcsolatos aktuális tájékoztatásoknak

vásárlóink azonnal látják, hány darab érhető el még azonnal raktárkészleten, illetve mekkora a fogyasztók érdeklődése. Ezen opció minden fogyasztó számára elérhető az összes országban, ahol az Alza üzemel.

A GVH szerint az oldalon alkalmazott kommunikációs gyakorlat valószínűsíthetően alkalmas olyan pszichés nyomásgyakorlásra, amely a döntési folyamat zavarásával jelentősen korlátozhatja a fogyasztó választási szabadságát, illetve lehetőségét a tájékozott döntés meghozatalára az érintett áruról. Így olyan döntésre késztetheti az érdeklődőt, amelyre egyébként nem szánta volna rá magát.

Az Alza szerint ők minden esetben a legátláthatóbb módon kommunikálnak a fogyasztóval és e célból a belső adatrendszerük alapján a maximum elérhető és releváns termékinformációkat nyújtja és így a fogyasztó megalapozott döntést tud hozni, vásároljon, vagy pedig sem.

A cég a közleményében azt írja, hogy a versenyfelügyeleti eljárás során minden tekintetben együttműködnek a Gazdasági Versenyhivatallal.