A világszerte, így nálunk is gondokat okozó koronavírus miatt több magyarországi bolt és üzlet is új szabályok betartására kéri a vásárlókat.
A világjárvánnyá vált koronavírus-járvány miatt egyre több országban vezetnek be korlátozásokat, miközben az üzletek is új “törvényeket” dolgoznak ki a vásárlók és eladók biztonsága érdekében.
A Rossmann hétfői közleményében azt írta például, hogy a vásárlók lehetőség szerint bankkártyával fizessenek, és legalább 1 méteres távolságot tartsanak egymástól a kasszánál történő sorban álláskor. Arra is felhívták a figyelmet, hogy a vevők egyedül érkezzenek a boltokba,
egy termékből pedig maximum 5 darabot vásároljanak.
A Libri arról tájékoztatott, hogy boltjaikban ebben az időszakban kiemelt figyelmet fordítanak a higiéniára, szem előtt tartják az alapos takarítás és a rendszeres fertőtlenítés fontosságát. A könyvesboltokba tervezett rendezvényeket (közönségtalálkozókat, dedikálásokat, felolvasásokat) viszont bizonytalan időre elhalasztják.
A Magyar Postánál új várakozási rendet hoztak a koronavírus-járvány miatt – derül ki a kormányzati tájékoztató oldalon megjelent közleményből. Mint írták,
a gyógyszertárakhoz hasonlóan egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat a posták ügyféltereiben, ahány kiszolgáló pult működik.
A többi várakozót pedig arra kérik, hogy a bejárat előtt várjanak, egymástól körülbelül 1 méterre. Az új szabály bevezetése nemcsak a postai dolgozók, hanem az ügyfelek egészségét és biztonságát is szolgálja – tették hozzá.
Közölték azt is, hogy arcmaszkot és gumikesztyűt kapott hétfő reggel minden olyan postai dolgozó, akinek közvetlen ügyfélkapcsolata van. A maszkokat a kézbesítők, a postai ügyintézők és a csomagkézbesítők kapják. A kiosztott védőfelszerelések utánpótlása folyamatos lesz. A Posta hangsúlyozta, hogy a küldemények kézbesítése, valamint a postai kifizetések,
például a nyugdíj és a családtámogatások kézbesítése folyamatos.
A vírus terjedésének megállítása érdekében a Tesco új rendelkezéseket és limiteket vezetett be a házhoz szállításoknál. Azt írták: ahhoz, hogy mindenki hozzáférhessen az alapvető termékekhez, egyes kategóriákon belül 12 darabban maximalizálták a megvásárolható mennyiséget vásárlónként. A cég közölte azt is, hogy ebben az időszakban előfordulhat, hogy egyes termékek
átmenetileg kisebb mennyiségben vagy egyáltalán nem elérhetők.
A Tesco közleményében azt is írta, hogy vásárlóik és kiszállító munkatársaik védelme érdekében úgy döntöttek, a veszélyhelyzet idején kizárólag online lehetséges a rendelések fizetése. Ezzel kapcsolatban jelezték azt is, hogy a következő hetekben több online vásárlóra számítanak, így előfordulhat, hogy a kiszállítási időpontok a szokásosnál hamarabb betelnek. A Tesco azt javasolta, hogy amennyire lehetséges, minden vásárló foglaljon előre.