Az ország 26. leggazdagabb emberét eddig elkerülte a rivaldafény, mivel mindenki az üzlettársát, Szíjj Lászlót vizslatta. A tiszakécskei árnyékmilliárdos, Varga Károly pályája a Közgéppel most újabb lendületet kaphat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) július közepén adta áldását arra, hogy Szíjj Lászlóé legyen Simicska Lajos egykori cége, a Közgép, amelyet az oligarcha tavaly nyáron kénytelen-kelletlen eladott volt üzlettársának, Nyerges Zsoltnak, miután elvesztette a háborút egykori legjobb barátjával, az újabb választáson győzedelmeskedő Orbán Viktorral szemben. Szeptember 4-én viszont egy újabb közlemény jelent meg a GVH oldalán: Varga Károllyal bővül a Közgép felvásárlóinak köre. „A Duna Aszfalt Kft. megszerzi a Közgép Zrt. feletti irányítást, ezáltal a Szíjj–Varga Csoport irányítást szerez a Közgép Csoportot alkotó vállalkozások felett.”
Azonban a hivatalos dokumentumok szerint Varga Károlynak jelenleg semmi köze nincs a Duna Aszfalthoz. A HVG kérdésére a cég azt a dodonai választ adta, hogy „Duna Csoport és Duna Aszfalt relációban a Duna Aszfalt a Duna Csoport tagja, és valószínűsíthetően, akkor itt a Duna Csoportról van szó”. Sokkal világosabb azonban, hogy a Közgépben felhalmozódott vagyon és tudás Varga és Szíjj kezében immár megint a kormányerők érdekeit szolgálhatja.
Varga Károly az ország 26. leggazdagabb embere, a harmadik legfontosabb NER-építőember Mészáros Lőrinc és Szíjj László mellett. A nála 4 évvel idősebb Szíjj Lászlóval még gyerekkorában ismerkedett meg, felnőttkorukra a barátság üzleti kapcsolattá érett. Varga 29 éves volt, Szíjj pedig 33, amikor megalapították első közös vállalkozásukat, a Vakond Kft.-t (2010-től a Magyar Vakond Kft. a jogutódja). A sok apró megbízás 2001-re érett be annyira, hogy újabb céget gründoltak, ez volt a Duna Aszfalt. A következő nagy lépés a Hódút megszerzése volt, amely a mélyépítési piacon már nagy múltú vállalkozásnak számított. Az igazi áttörést a Fidesz 2010-es győzelme hozta el, amikor is éppen a Közgép vitte be Vargáékat az áhított piacra: az uniós pénzekből finanszírozott infrastruktúrafejlesztésbe.
További részletek az e heti HVG Fókusz rovatában.