Mivel a nyugati cégek nem tolonganak a lehetőségért, sok cseh cég lehet érintett a paksi bővítésben. Ezekről is beszélhetett nemrég Orbán és a cseh elnök Milos Zeman. A cégek között érintettek lehetnek orosz és Mészáros-hátterűek is. A 40 százalékos magyar beszállítói részvétel egyre kevésbé valószínű.
Tovább nőhet az orosz beszállítók aránya a paksi bővítésben, ha a kormány úgy dönt, a Skoda JS nevű cseh cég is szállíthat a működtetéshez szükséges berendezéseket, alkatrészeket, írja a Népszava. A cég ugyanis orosz tulajdonban van, a a Gazprom Bank érdekeltsége, és Paks I.-nél is dolgozik már.
A paksi beruházásokról Orbán Viktor tárgyalt a Milos Zeman cseh elnökkel május 15-én, és szóba került a Skoda JS is – a találkozón Süli János paksi bővítésért felelős miniszter és Karel Havlicek cseh ipari és kereskedelmi miniszter is jelen volt. Részese lehet a bővítésnek a Vitkovice Machinery Group nevű cseh cég is, és jó eséllyel áll rajtvonalhoz a Královopolska Ria nevű cég is, amelyben 2017-ben szerzett 51 százalékos tulajdonrészt Mészáros Lőrinc. (A paksi bővítést 2014-ben iktatták törvénybe.) A lap úgy tudja, akár 10-15 cseh cég is kaphat megbízást, mert a nyugati cégek nem tolonganak a lehetőségért.
Így 70-80 százalék is lehet a beruházásban részt vevő orosz cégek aránya, pedig 2014-ben még 40 százalékos magyar beszállítói részvételt ígért a kormány.