A 2017 végén alapított, mindössze 2 fős cég két kínai vállalattal nyerhette el a megbízást a portál szerint.
A Mészáros Lőrinchez köthető RM International Zrt. lehet a magyar tagja annak a konzorciumnak, amely felépítheti a Budapest–Belgrád-vasútvonalat – értesült az Index. A portál azt írja, hogy a Mészáros és Mészáros Kft., illetve az elsősorban vasútépítéssel foglalkozó R-Kord 50-50 százalékos tulajdonában levő társaság a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft.-vel és a China Railway Electrification Engineering Group Kft.-vel konzorciumban kaphatja meg a megbízást.
Szijjártó Péter csütörtökön ugyan bejelentette, hogy egy kínai-magyar konzorcium végezheti el a felújítást, azt azonban nem árulta el, mely cégekről van szó. Az Index szerint a titkolózás valószínűleg a harmadik cég miatt lehet, hiszen az RM International Zrt. Mészáros Lőrinc érdekeltsége.
A társaság fő profilja a vasútépítés, vezetői között pedig a Mészáros család tagjain kívül ott van Halmi Tamás, aki a Mészáros-birodalom több cégében is vezető posztot tölt be, például a Mészáros és Mészáros Kft. ügyvezetője, a Mátrai Erőmű igazgatósági tagja és a Mediaworks felügyelőbizottsági tagja, illetve Sárváry István, aki szintén ügyvezető a Mészáros és Mészárosban.
Az Opten adatbázisa szerint az RM International Zrt.-t 2017. november 23-án jegyezték be, mindössze négy nappal az előtt, hogy a MÁV honlapján és az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent a vasútvonal tervezésére-kivitelezésre vonatkozó eljárás részvételi felhívása.
A Budapest és Belgrád közötti vasútvonal magyarországi szakaszát a tervek szerint 750 milliárd forintból újítanák fel, a beruházás várhatóan több mint száz év alatt térülhet csak meg. Orbán Viktor miniszterelnök azonban korábban arról beszélt, hogy a cél itt nem is a megtérülés, hanem hogy Magyarország felkerüljön a térképre.
Szijjártó Péter nyilatkozata alapján ez a 2020-as évek második felében történhet meg. Május 25-ig megkötik a kivitelezési szerződést, amely akkor lép hatályba, amint a kínai Eximbank és a magyar kormány közötti hitelszerződésről is sikerül minden részletben megegyezni, ami várhatóan nyár közepéig megtörténik. A tervek szerint az év végén, 2020 elején kezdődhet a kivitelezési munka, öt éven belül pedig lezárulhat a beruházás – idézi az Index.
(Index)