Figyelniük kell a kereskedőknek.
Április 1-jén elfogadta az országgyűlés a GDPR salátatörvény néven futó jogszabálycsomagot, amely a többi között a kereskedelemről szóló törvénynek a vásárlók könyvére vonatkozó rendelkezéseit is módosítja.
Ennek lényege, hogy a kereskedőknek a jövőben a bejegyzést követően haladéktalanul el kell távolítaniuk a panaszt vagy javaslatot tartalmazó oldalt azért, hogy a korábbi bejegyzésekhez kapcsolódó személyes adatokhoz (név, lakcím, telefonszám, e-mail-cím) más vásárlók ne juthassanak hozzá. Az eltávolított lapokat a kereskedőnek a folyamatos sorszámozás rendjének megfelelően elzártan meg kell őriznie, és a hatóság felszólítására rendelkezésre bocsátania. Ehhez a legtöbb vásárlói térben új formátumú vásárlók könyve nyomtatványokra lesz szükség – írja közleményében a CP Contact.
A változásra a kereskedőknek célszerű előre felkészülniük, hiszen a jogszabály a kihirdetésétől számított 15. napon hatályba lép, a hátralévő rövid időben pedig az alábbi lépéseket kell megtenni:
- minden egyes üzletbe új kialakítású, perforált vásárlók könyve nyomtatványt kell rendelni annak szállítójától,
- üzembe kell állítani olyan zárt helyen elhelyezhető irattartót, amely alkalmas a sorszámozottan őrizendő példányok tárolására,
- ki kell képezni valamennyi munkatársat arra, hogy a vásárlók könyvét legalább naponta egyszer ellenőrizni kell, az abba került bejegyzéseket pedig haladéktalanul el kell távolítani a füzetből.
Először az 1978-as belkereskedelemről szóló törvény rendelkezett arról Magyarországon, hogy szükség van a boltokban a vásárlók könyvére.