Vállalkozás hvg.hu 2019. április. 04. 11:58

A külföldön eladott magyar borok negyedét a Lidl adta

Egy év alatt 20 milliónál is több palackot adott el az áruházlánc.

Több mint 20,5 millió palack magyar bort adott el a Lidl Magyarország 2018-ban, 35 százalékkal többet, mint egy évvel ezelőtt. Ennek több mint a felét külpiacokra juttatta el, ami a magyarországi teljes palackosbor-export 27 százalékát jelenti.

Az eladás növekedése nagyjából azonos volt a hazai és európai piacon: 2018-ban mintegy 9,5 millió magyar palack bor került a hazai áruházak polcaira, valamint csaknem 11 millió palackot exportáltak a magyar borászatok Európa számos országába az áruházlánc segítségével. 

A Lidl Magyarország Európa-szerte 14 országba 165 féle magyar bort exportált az elmúlt évben, melyek közül a legnagyobb palackszámban értékesített borfajták a királyleányka, a szürkebarát és a Tokaji Furmint voltak. A magyar borok az angol, német, lengyel és szlovák piacokon a legkedveltebbek. 

Gazdaság Sztojcsev Iván 2024. december. 29. 07:00

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás éve: mozgott idén a pártrendszer (egész váratlan irányokba), a GDP-növekedési előrejelzés (magasból a nulla közelébe), a forintárfolyam (hajaj), a világpolitika, és maga Novák Katalin is, jó messzire. Megnéztük a gazdaság és a vállalkozás rovatunkból az év legolvasottabb cikkeinek listáját, és most megmutatjuk, mi érdekelte idén önöket a legjobban.