Nem a végzettség, hanem a személyiség a fontos – szakmai önéletrajz nélkül toboroz munkaerőt a hamarosan megnyíló párizsi belvárosi IKEA-áruház.
A svéd áruházlánc módszere csak Franciaországban újdonság. Sok világcég az otthonában teszteli a potenciális munkaerőt, erre a célra kifejlesztett mobilalkalmazással. A beszélgetést rögzítik, aztán a cég főnökei alaposan elemzik a felvételt. De a lényeg: abszolút nem érdekli őket a jelentkezők szakmai előélete vagy végzettsége. Az Unilever, a Vodafone és a Hilton már bejáratta ezt a módszert, ami most Franciaországba is megérkezett.
A leendő új IKEA-áruház igazgatónője, Annie Bétreau elmondta a Le Figarónak: ötszáz jelentkezővel készült már el a videófelvétel, végül százan kapnak majd állást a boulevard de Madeleine-en, tehát a párizsi belvárosban jövő nyáron megnyíló új, ötezer négyzetméteres áruházban. Persze a nyerő száz kiválasztása már egyéb benyomásokon is múlik. A videón rögzített beszélgetések alapján személyes próbatételre, tesztelésre hívják be az esélyes jelölteket, akik közül a legszerencsésebb száz kap majd állást az új áruházban. Mindez evidens jele a multicégek személyzeti politikájának. Tény, hogy nem professzorokat keresnek, mint ahogyan az is tény, hogy egy csupán érettségivel vagy még azzal sem rendelkező, de szupermotiváltnak ítélt új alkalmazott fizetése fele akkora lesz, mintha egy magasabb végzettségű jelöltet vettek volna föl. (via Le Figaro)