Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint 2050-re minden második ember szemüveges lesz, de a piac már most is dinamikusan bővül.
Magyarországon évente csaknem hárommillió szemüveglencsét forgalmaz a Hoya Lens Hungary Zrt. A folyamatos növekedésben nagy szerepe volt a globális trendek alakulásának és az IT-forradalomnak – írta a Világgazdaság.
Bácskai László cégvezető szerint jól megy a piac, de bővül az optikai termékek hazai és nemzetközi értékesítése is. Globális trend, hogy egyre több a rövidlátó is, de az átlagéletkor emelkedése is évről évre szaporítja a szemüvegesek számát. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint 2050-re minden második ember szemüveges lesz.
A Hoya a globális árbevétele 3-4 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre, az ezzel foglalkozó központ Japánban van. A legújabb fejlesztés a Yuniku, mely Magyarországon jelenleg hét, világszerte pedig kétszáz üzletben érhető el. A technológia lényege egy 3D-s technikával nyomtatott egyedi szemüvegkeret, amely egyelőre mindenütt prémiumkategóriás terméknek számít.
A Hoya globális fejlesztési stratégiájában 2012-ig a thaiföldi gyárba összpontosult az innováció, de a thaiföldi árvíz olyan átrendezésre kényszerítette a japán multit, amelynek során az akkor 200 dolgozót foglalkoztató mátészalkai üzemet 1100 fősre fejlesztették, és ez lett az európai biztonsági gyáruk.
„Az innovatívnak számító digitális lencsék térnyerése is jól érzékelhető, megváltoztak a „nézői szokások” – mondta Bácskai.