A Metalcom 6,5 milliárdért üzemelteti és tartja karban az intelligens jelzőrendszert a szerb–magyar határon, de már a kivitelezésben is részt vett, szintén több milliárdért.
Mintegy 6,5 milliárd forintért üzemelteti és tartja karban az intelligens jelzőrendszert, vagyis az okoskerítést öt éven át a Metalcom Zrt. – tudta meg az Átlátszó. Ez a cég a déli határzár megépítésével is nagyot kaszált, lapértesülések szerint a munkákért nagyjából 18 milliárd forintot bevételezett. A cég vezetője egy fideszes kötődésű politikus.
Az Átlátszó szerint a cég 2023 végéig összesen 6 milliárd 543 millió forintért gondoskodik a kerítés működéséről. Ezt az ötmillió forintot meghaladó ORFK-szerződések listájából tudta meg a portál, az ORFK érdeklődésükre elmondta, hogy a szerződést szeptember 28-án kötötték, a közbeszerzési eljárást pedig a tömeges bevándorlás okozta válsághelyzettel összefüggő intézkedésekhez kapcsolódó beszerzésekről szóló kormányrendelet alapján indították meg.
A szerb–magyar határon felhúzott kerítés gerinchálózatának egy részét a Metalcom építette 1,72 milliárd forintért, emellett a cég kivitelezte 16 milliárdért az intelligens jelzőrendszert, és végezte el az oszlophely-tisztítást is 140 millió forintért. A Tisza átfúrását is ők végezték 78 millióért. A vállalkozás tulajdonosa Bozó Zoltán, aki 2014-ben a szentesi önkormányzati választásokon a Fidesz–KDNP polgármesterjelöltje volt, azonban alulmaradt baloldali vetélytársával szemben.
Az Átlátszó szerint a Metalcom 2016-ban 7,1 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 663 millió forintos adózott eredményt ért el. 2017-ben a cég értékesítésének nettó árbevétele mintegy 18,6 milliárd forint lett, adózott eredményként pedig 2,7 milliárdot könyvelhetett el. A vállalatban Bozón kívül részvényes még Mendelényi Dániel, aki 2011-ben magyar–kínai kormánybiztos volt, később pedig utazó nagykövet lett. A Metalcomban 2015 decemberéig üzletrésze volt az Ayudate Holding Kft.-nek is, amelynek jogelődjét az a Terner Géza alapította, aki korábban külföldre szökött, hogy megússza az Alstom metrókocsi-beszerzés ügyében a felelősségre vonást.