Vállalkozás hvg.hu 2018. október. 29. 09:50

Az olasz divatkamarával dolgozik az Orbán Ráhelhez közel álló ügynökség

A szakmai kritikák kereszttüzében álló Magyar Divat és Design Ügynökségnek még honlapja sincs.

Nem világos, milyen divatipari marketingstratégiát épít az Orbán Ráhelhez kötődő Magyar Divat- és Designipari Ügynökség, mindenesetre Londonban már ez képviselte Magyarországot a Kiss in Budapest nevű installációval és rendezte a múlt héten lezajlott Budapest Central Fashion Weeket is a Várkert Bazárban.

A Magyar Turisztikai Ügynökség egy éve jelentette be, hogy egységes stratégiát dolgoznak ki a magyar divat- és dizájnipar nemzetközi szintre emeléséhez. A HVG forrásai szerint a Várkert Bazár vezetése azt a tanácsot kapta, ne kelljen más divateseménnyel a házon belül versenyeznie ennek az ügynökségnek, így bár korábban a Marie Claire és az ELLE is szervezett oda bemutatókat, most az újabban a divatiparban helyét kereső Orbán Ráhelhez kötődő ügynökség jutott be a patinás helyszínre.

Bár az ügynökség – melynek vezérigazgatója Orbán Ráhel barátnője, Bata-Jakab Zsófia – szakmai megítélése ellentmondásos, és még honlapja sincsen, tegnap azt közölte az MTI-vel, hogy stratégiai megállapodást köt

Facebook / Kiss in Budapest - London Design Biennale 2018 - Hungary

ött a Camera Nazionale della Moda Italianával, azaz az olasz divatkamarával.

Az együttműködés keretében a nemzetközi szinten is első számú divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja majd a magyar divat fejlődését – írta az MTI.

A stratégia együttműködés első állomásaként mentorprogram indul, amelynek keretében a szakmai kritériumrendszer alapján kiválasztott tervezők az olasz kamara képviseletében Budapestre látogató mentorral megkezdik a munkát, felmérik a márkák erősségeit és fejlesztendő területeit. A mentorprogramba kiválasztott márkák az Abodi, a Je Suis Belle, a Celeni, az Artista, a Dora Zsigmond, a Cukovy, a Tomcsanyi és az Elysian.

A közös munka közvetlenül a Budapest Central European Fashion Weeket követően kezdődik, divatipari szakértők bevonásával. A program decemberben Milánóban folytatódik, ahol a kiválasztott tervezők üzleti/B2B tárgyalásokon és workshopokon vehetnek részt – idézi a közlemény Stefania Vismarát, az olasz kamara ügyvezető igazgatóját.

Bár a kormányfő lányának formális funkciója nincs a cégben, nyár elején egy exkluzív vacsorán tették egyértelművé az erőviszonyokat. A társaság az indulása után nem sokkal 2 milliárd forint állami pénzt kapott, Rogán Antal szerint arra, hogy kidolgozzák a divatipart felvirágoztató kormányzati koncepciót.

A HVG divatszakmában dolgozó forrásai elmondták, személyesen keresték meg őket az ügynökség nevében, hogy közvélemény-kutatás címszóval leüljenek velük beszélgetni a divatipar jelenlegi állásáról, de a kérdések merőben szakmaiatlanok voltak.

hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?