A szakmai kritikák kereszttüzében álló Magyar Divat és Design Ügynökségnek még honlapja sincs.
Nem világos, milyen divatipari marketingstratégiát épít az Orbán Ráhelhez kötődő Magyar Divat- és Designipari Ügynökség, mindenesetre Londonban már ez képviselte Magyarországot a Kiss in Budapest nevű installációval és rendezte a múlt héten lezajlott Budapest Central Fashion Weeket is a Várkert Bazárban.
A Magyar Turisztikai Ügynökség egy éve jelentette be, hogy egységes stratégiát dolgoznak ki a magyar divat- és dizájnipar nemzetközi szintre emeléséhez. A HVG forrásai szerint a Várkert Bazár vezetése azt a tanácsot kapta, ne kelljen más divateseménnyel a házon belül versenyeznie ennek az ügynökségnek, így bár korábban a Marie Claire és az ELLE is szervezett oda bemutatókat, most az újabban a divatiparban helyét kereső Orbán Ráhelhez kötődő ügynökség jutott be a patinás helyszínre.
Bár az ügynökség – melynek vezérigazgatója Orbán Ráhel barátnője, Bata-Jakab Zsófia – szakmai megítélése ellentmondásos, és még honlapja sincsen, tegnap azt közölte az MTI-vel, hogy stratégiai megállapodást köt
ött a Camera Nazionale della Moda Italianával, azaz az olasz divatkamarával.
Az együttműködés keretében a nemzetközi szinten is első számú divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja majd a magyar divat fejlődését – írta az MTI.
A stratégia együttműködés első állomásaként mentorprogram indul, amelynek keretében a szakmai kritériumrendszer alapján kiválasztott tervezők az olasz kamara képviseletében Budapestre látogató mentorral megkezdik a munkát, felmérik a márkák erősségeit és fejlesztendő területeit. A mentorprogramba kiválasztott márkák az Abodi, a Je Suis Belle, a Celeni, az Artista, a Dora Zsigmond, a Cukovy, a Tomcsanyi és az Elysian.
A közös munka közvetlenül a Budapest Central European Fashion Weeket követően kezdődik, divatipari szakértők bevonásával. A program decemberben Milánóban folytatódik, ahol a kiválasztott tervezők üzleti/B2B tárgyalásokon és workshopokon vehetnek részt – idézi a közlemény Stefania Vismarát, az olasz kamara ügyvezető igazgatóját.
Bár a kormányfő lányának formális funkciója nincs a cégben, nyár elején egy exkluzív vacsorán tették egyértelművé az erőviszonyokat. A társaság az indulása után nem sokkal 2 milliárd forint állami pénzt kapott, Rogán Antal szerint arra, hogy kidolgozzák a divatipart felvirágoztató kormányzati koncepciót.
A HVG divatszakmában dolgozó forrásai elmondták, személyesen keresték meg őket az ügynökség nevében, hogy közvélemény-kutatás címszóval leüljenek velük beszélgetni a divatipar jelenlegi állásáról, de a kérdések merőben szakmaiatlanok voltak.