Titokban indultak a munkálatok, és azt sem verik nagydobra, hány fát kell kiirtani a városképet jelentősen befolyásoló hegyoldalról.
120 éve születtek az első tervek a Gellért-hegyi siklóra, de nem véletlen, hogy sokáig halogatták a megvalósítását. Kialakításával ugyanis jelentősen megváltozik majd a városkép Pest felől szemlélve, hiszen a hegy legzöldebb, Pest felől jól látható részén húzódik a nyomvonal.
A G7 írta meg, hogy a hegy lábánál mindenféle előzetes bejelentés nélkül már el is indultak a földmunkák, melyet a 444 szerint egy először 2013-ban kiadott, majd 2016-ban módosított engedély tesz lehetővé. Ez alapján a leendő gellérthegyi sikló magántulajdonosai jókora területen kiirthatják majd a fákat a hivatalosan “országos jelentőségű védett természeti területnek” számító hegyoldalban. Azt viszont hetek óta titkolja az engedélyt kiadó Pest Megyei Kormányhivatal, hogy pontosan hány fát is kell kivágni.
A fák védelme érdekében az elmúlt évtizedekben három olyan terv is született, mely a síneken futó sikló helyett libegőt vinne fel a Citadelláig – írta a 444. Először a Belvárosból a Dunán keresztül a hegycsúcsig, majd a Belgád rakpartról a Várba és onnan a Várba vezető útvonal volt tervbe véve, majd onnan építettek volna még egy ágat a Gellért-hegy tetejéig. A megépülő sikló az Orom utca vonaláig alagútban, onnan pedig a föld felett halad majd, 72 másodperc alatt érnek fel a Citadella-sétányig.
A Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgáltató Kft. – melyben 25 százalékos része van a fővárosnak a BKK-n keresztül – két magánbefektető érdekeltsége. A többségi pakett 45 százaléka a kétszeres olimpiai bajnok kajakos-üzletember Horváth Gáboré, míg 55 százaléka Bató Csabáé. Az érintettek a G7-nek elmondták, a beruházás 4,5 milliárd forintba kerül.
Korábban felmerült, hogy a sikló átadásával egyidőben teljesen kitiltanák a turistabuszokat a Gellért-hegyről, márpedig az autóbuszos cégek egyik legfontosabb célpontja épp a Citadella. Kálmán István, a Magyar Beutaztatók Szövetségének elnöke korábban azt nyilatkozta, legalább 30-40 busz számára kellene parkolóhely a Citadella környékén. A hegy lábánál egy mindössze 13 busz befogadóképességű parkoló épül.
A Gellért-hegy 1997 óta természetvédelmi terület.