Vállalkozás MTI 2018. augusztus. 27. 12:40

Az ezüstgeneráción múlik a plázák sorsa

Bajban lesznek, ha nem tudnak alkalmazkodni az elöregedő társadalom igényeihez.

Más országokban már megjelent idősmarketing azonban Magyarországon még kezdetleges – írja hétfői számában a Világgazdaság.

A lap a Központi Statisztikai Hivatal budapesti bevásárlóközpontokra fókuszáló tanulmánya alapján megállapítja, hogy egyelőre éppen a jövőben fontos korosztályok képviselőinek többsége hiányzik a plázákból: Magyarországon az 55 év felettiek 63 százaléka sohasem vásárol bevásárlóközpontban, de a 14 év felettiek 39 százaléka sem, ami csaknem a kétszerese az EU-ban mért aránynak.

Már 2014-ben a nyugdíjasok adták a magyarországi háztartások 31 százalékát a KSH közlése szerint, az egy főre jutó személyes célú kiadásaik előtte is meghaladták az országos átlagot, fogyasztási szerkezetük pedig markánsan eltért az országos átlagtól. A legnagyobb az eltérés az egészséggel kapcsolatos kiadásokban, de például lakberendezésre, élelmiszerre, élvezeti szerekre is szignifikánsan többet költenek a fiataloknál, és közösségi élménynek tekintik a vásárlást – olvasható a lapban.

hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.