Három buszt töröl állományából a BKV csütörtökön, ezek között egy harmincéves Ikarus sem található, egy alig több mint kétéves magyar elektromos busz azonban igen.
Június 21-én üzemzártával három autóbuszt töröl állományából a BKV, elhasználódás, magas javítási költségek, illetve tartós donorállapot miatt. Ezt a BKV járműállományát jól ismerő Hajtó Bálint írta Facebook-oldalán. A hírt kérdésünkre Szedlmajer László, a BKV autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese is megerősítette telefonon.
A BKV húsz Modulo C68E típusú magyar gyártású elektromos buszt állított forgalomba 2016 április végén. Az első ilyen jármű tehát alig több mint két év után került selejtezésre.
A járművekkel korábban több probléma is volt. Idén télen a hideg miatt például rendszeresen csak napi 4-6 tudott forgalomba állni a 20-ból, de a helyzet tavaly sem volt jobb. Az elektromos buszoknak az újításnak számító kompozit váza is repedezni kezdett.
A járműveket a korábban Mabi-Bus néven ismert Ikarus Egyedi Kft. gyártotta (amely nem azonos a Széles Gábor-féle Ikarusszal). Ugyanezekből az elektromos buszokból vásárolt Pécs is, igaz, ezek sem biztos, hogy egyhamar elkészülnek.
Az Ikarus Egyeditől a Volánbusz és a BKV is rendelt összesen 180 csuklós buszt, a cég ezek közül összesen ötöt szállított le határidőre.
A BKV állományból törölt buszok között található még egy dízeles és egy földgáz üzemű, használtan vett Van Hool busz is.