Gyakorlatilag havonta emelkednek az online reklámköltségek, hatástalanok a hírlevelek, és egyre nehezebb a piacra lépés is.
„Két-három évvel ezelőtt a legtöbb webáruház kiterjedt e-mail-marketinget használt, de mivel ma már mindenki zömében olvasatlanul törli a hírleveleket, az egyik legnépszerűbb online marketingeszköz teljesen hatástalanná vált” – mondta a Világgazdaságnak Wolf Gábor marketingszakember. Az elmúlt években az online hirdetések ára tízszeresére nőtt, és az általános dráguláshoz a Facebook is hozzájárul azzal, hogy folyamatosan egyre inkább visszaszorítani és fizetőssé tenni az eléréseket, ráadásul havonta emel az árain.
Eközben számos webáruház az ingyenes elérésekre alapozott, a felmerült költségeket azonban egyszerűen kénytelenek beépíteni az áraikba. Wolf szerint sokkal több tőkére, szaktudásra és ráfordított időre van szükség egy webáruház indításához és üzemeltetéséhez, ahogy sarkosan fogalmazott, válságban van az online kereskedelem. A szakember szerint kevesebben lépnek majd piacra, sokan eltűnnek vagy prémium termékek felé mozdulnak el, míg a kisebb cégek várhatóan összefognak, hogy megosszák a növekvő költségeket.