Nem elég adót emelni és betiltani a cigireklámokat Michael Bloomberg szerint, a milliárdos most dollármilliókat szán arra, hogy bemutassa a dohányipar félrevezető taktikáit.
Michael Bloomberg, New York volt polgármestere bejelentette: jótékonysági alapítványa 20 millió dolláros adománnyal új szervezetet hozott létre, ezúttal a dohánygyárak elleni küzdelemre.
A kezdeményezéssel Bloomberg egy új globális szervezetet hívott életre, melynek neve Állítsuk meg a Dohányipari Szervezeteket és Termékeket. A szervezet célkitűzése Bloomberg szavai szerint a dohányipar félrevezető taktikáinak és gyakorlatának "agresszív megfigyelése".
Közleményében az üzletember hangsúlyozta, hogy az elmúlt évtizedekben a dohányzás visszaszorítására irányuló erőfeszítéseknek – az adók emelésének és a dohányreklámok szabályozásának – köszönhetően mintegy 35 millió életet sikerült megmenteni, ám a dohányipar is tesz erőfeszítéseket, mégpedig elsősorban a fiatalabb korosztályok körében.
Bloomberg különösen az elektronikus cigaretták reklámozásában lát veszélyeket, szerinte ugyanis így sok fiatalt sikerül félrevezetni, azt állítva, hogy az e-cigaretták kevésbé veszélyesek, mint a hagyományos dohányipari termékek.