Balatonszemesen egy 60-80 éves nyárfaligetet azért irtottak ki, hogy helyet csináljanak az építkezés során felmerült törmeléknek. A többtonnás munkagépek a környező utcákat sem kímélték, a károsult tulajdonosok futhatnak a pénzük után.
Jókora pusztítást végzett a Dél-Balatonon Mészáros Lőrinc cége, a Déli Part 2016 konzorcium, mely az R-Kord Kft.-ből, a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-ből és a V-Híd Zrt.-ből áll. 2016-ban 73 milliárd forintos ajánlattal a konzorcium nyerte el a Szántód–Kőröshegy–Balatonszentgyörgy-vasútvonal és a Fonyód–Kaposvár-vonalszakasz felújítására kiírt közbeszerzést, mely júniusban le is zárult, a rekultivációt viszont még mindig nem kezdték el.
A többtonnás munkagépek nemcsak a ligetet, a környező utcák útjait sem kímélték. A helyiek panaszára az önkormányzat azt válaszolta, a Swietelsky újraburkolja majd az utcákat, de ez azóta sem történt meg. Ráadásul egyes nyaralókban is károk keletkeztek, de az Allianz biztosító által elismert kárt nem fizetik ki a tulajdonosnak – írta a 24.hu.
Tar András balatonszemesi üdülőtulajdonos közvetlen szomszédságában folytak a munkák, a munkagépek miatt pedig repedések keletkeztek a falon, ami miatt 250 ezer forint kártérítés illeti a biztosító szerint. Az összeg azonban nem érkezett meg, és azt sem árulják el neki, mi ennek az oka. Az Allianz a konzorciumhoz küldte, a konzorcium sokadik megkeresésre sem válaszol.
A 24.hu megkereste az ügyben a biztosítót, őket is a konzorciumhoz irányították. a Swietelskynél azonban ugyanúgy nem árultak el semmit, titoktartási kötelezettségre hivatkozva. A lap közérdekű adatigénylést indított.