A 60-80 éves nyárfaligetet konkrétan azért irtották ki, hogy helyet csináljanak az építkezés során felmerült törmeléknek. A többtonnás munkagépek a környező utcákat sem kímélték.
Jókora pusztítást végzett a Dél-Balatonon Mészáros Lőrinc cége, az R-Kord Kft., a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a V-Híd Zrt. A 24.hu úgy tudja, ez a hármas konzorcium nyerte 73 milliárd forintos ajánlattal a Szántód–Kőröshegy–Balatonszentgyörgy vasútvonal és a Fonyód–Kaposvár-vonalszakasz felújítására kiírt közbeszerzést.
Balatonszemesen ugyancsak ők dolgoztak, de a természet kegyetlen módon megsínylette Mészáros érkezését: hogy helyet csináljanak a törmeléknek, lepusztították a nyárfaligetet, amit a helyiek úgy tartottak számon, mint Balatonszemes nyugati részének a „tüdejét”.
A területen korábban sokáig úttörőtábor működött, és egy 60-80 éves nyárfaliget állt egészen 2016 augusztusáig, amikor is megjelentek a fakitermelők, és egyszerűen kivágták, ami az útjukba került. Ezután markológépek jelentek meg, amik lényegében pusztává tették a korábban zöldellő, élettel teli környéket.
A többtonnás munkagépek a 24.hu beszámolója szerint a környező utcák útjait sem kímélték, szétzúzták az egészet. Amikor a helyiek ezt szóvá tették, az önkormányzat illetékesei azzal próbálták nyugtatni a nyaralótulajdonosokat, hogy 2017 júniusában, ha az ipari terület megszűnik, a Swietelsky újraburkolja majd az utcákat. Ez azóta sem történt meg.
A történet legdurvább része a polgármester reakciója volt, aki, miután megkapta a portáltól a pusztításról készült képeket, azt írta, nincsenek környezeti károk.
A munka érdemi része kilenc hónapig tartott és 2017 júniusában ért véget, de a liget rekultivációjára még mindig nem került sor.