Saját zsebből fizeti a főváros a 3-as metró kivitelezésért kért extra milliárdok egy részét
A Swietelsky nem állt le a munkával, de nem is mondott le a teljes igénye érvényesítésről, így több milliárdos per szakadhat a BKV nyakába.
A Swietelsky nem állt le a munkával, de nem is mondott le a teljes igénye érvényesítésről, így több milliárdos per szakadhat a BKV nyakába.
Csak a tartalékkerettel együtt kerül 91 milliárdba a 3-as metró középső állomásainak felújítása, az alapár majdnem 5 milliárd forinttal kevesebb.
Mintegy 150 milliárdból épül a Rákos–Hatvan-vasútvonal, és bár elsőre úgy tűnhetett, ebből kimarad Mészáros Lőrinc és a NER, kicsit mélyebbre ásva már megtaláljuk a felcsúti dollármilliárdost és társait.
Bár szavakban a kormányzat hitet tesz a hazai kkv-k támogatása mellett, az uniós támogatásból finanszírozott közbeszerzések 39 százalékát nem magyar cégek nyerik el.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. két régiót érintő útfelújítási közbeszerzésein összesen 5 milliárd forintos megbízásokat nyertek el a sikercégek.
A város az infrastruktúra fejlesztésére írt ki jelentős összegű közbeszerzést, ismert nevek viszik az üzletet.
Fákat vágtak ki, majd a helyükön betont őröltek, kevertek, illetve rengeteg bontási hulladékot tároltak a vasútfelújítás idején. A parkot és környékét azóta sem hozták rendbe. A polgármester közölte, hogy szerinte a Népszava újságírója nem tudni pártatlan cikket írni az ügyről, így nem válaszolt a kérdéseire.
A 60-80 éves nyárfaligetet konkrétan azért irtották ki, hogy helyet csináljanak az építkezés során felmerült törmeléknek. A többtonnás munkagépek a környező utcákat sem kímélték.
A Miniszterelnökség szerint a sok látogató miatt esik szét az épületkomplexum.
A milliárdos építkezések többnyire elszálló költségeit szinte minden esetben kizárólag állami forrásból fedezik.
Az uniós pályázatra írt hatástanulmányban éves szinten számoltak tízezer utassal, ami viszont azt jelenti, hogy alapból veszteségesnek tervezték a beruházást. Sok minden egyébként meg sem valósult a beígért dolgokból.
A Világgazdaság úgy tudja, az eddig a Közgéphez tartozó vasúti céget az osztrák Swietelsky és Mészáros Lőrinc szerezték meg.