Rég nem kötöttek ekkora üzletet a hipermarketek üzemeltetői.
Közel hárommilliárd dollárt, azaz 786 milliárd forintot szán az Alibaba-csoport arra, hogy legyőzze a Wal-Martot – írta meg a Bloomberg. A cég ennyiből vásárolta be magát Kína legnagyobb hipermarketláncába, a Sun Art Retail Groupba. Ez a csoport 400 hipermarketet üzemeltet, Kínában például az Auchan is az övék.
Az elemzők szerint az Alibaba nagy kockázatot vállalt, amikor az online kereskedelemben elért sikerek után után egyre több hipermarketet is próbálnak átvenni, de ha bejönnek a számításaik, hatalmasat nyerhetnek. A kínai kiskereskedelemben évente 500 milliárd dollárnak megfelelő pénz forog, ennek a 15 százalékát már az online kereskedelemben költik el a vásárlók, de a nagyobb üzlet – főleg vidéken – még mindig a hipermarketekben van.