A Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány elnöke az ATV-nek adott interjúban magyarázta, honnan lesz pénz a működésének első évében 4,1 millió forint veszteséget összehozó kisvasútra.
Mészáros Lőrinc nyilatkozatának apropója, hogy az Átlátszó kedden tette közzé azt a pályázatot, amelyben a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány (FUNA) annak idején a 600 millió forintos uniós támogatás elnyerése érdekében leírta, hogyan képzeli a kisvasútépítést, illetve hogy az miképp kapcsolódna a térség turizmusfejlesztéséhez. A dokumentumért az Átlátszónak perre kellett mennie, de végül az első tárgyalás előtt a Nemzetgazdasági Minisztérium átadta azt a lapnak. A pályázatból aztán kiderült, hogy eleve vesztességgel kalkulálták az üzemeltetést, igaz, nem akkorával, amekkorát az első évben (2016. április – 2017. június) produkált.
Mészáros Lőrinc most az ATV-nek azt magyarázta, hogy az idei lesz az első teljes éve a kisvasútnak, nem biztos, hogy veszteséges lesz, erről csak januárban tud majd nyilatkozni. Arról is beszélt, ami a pályázatból is kiderült, hogy a vasutat működtető céghez tartozik például az alcsúti arborétum üzemeltetése és a stadiontúrák, vagyis az ott keletkező bevételt együtt kell számolni, amikor a kisvasút egyenlegéről beszélünk.
Elmondta, szó sincs arról, hogy FUNA tao-bevételeiből (az elmúlt években 14 milliárdnyi ilyen közpénzt kapott, de azt nem árulja el, mely cégektől) finanszíroznák a kisvasút veszteségeit, mert azt a tao-szabályok nem engedik. A tao-pénzek esetleges ilyen felhasználását egyébként nem vetette a szemére senki, az Átlátszó cikke biztos nem. Mészáros elmagyarázta, ha mégis veszteséges lesz a cég, akkor a FUNA támogatóinak segítségére számíthat. Azt lehet kiérteni szavaiból, hogy ezek a támogatások nem tao-támogatások (társaságiadó-felajánlások).
A pályázati vállalások hiányzó elemeiről – pl. QR-kód, mobilapplikáció, Facebook-oldal – Mészáros azt mondta, teljesíteni fogják ezeket, a „mozgó tanösvényről” pedig azt mondta, igenis van egy ilyen iskolások számára berendezett vasúti kocsi.
Az interjúból kiderül, hogy Mészáros Lőrinc nem követi 20 ezer embert foglalkoztató céghálózatának mindennapjait, tulajdonosként nem foglalkozik operatív ügyekkel, fogalma sem volt arról, hogy a kisvasút építésében részt vett-e a Mészáros és Mészáros Kft., és ha igen, mennyiért.