Vállalkozás hvg.hu 2017. október. 01. 13:01

Olyat produkáltak a lengyel vásárlók, ami nálunk elképzelhetetlen

Erről az eredményről csak álmodik a CBA.

A kis, független lengyel kereskedők üzletei túlélték a nagy hipermarketek betörését a kiskereskedelembe, nem mentek csődbe és ez a tendencia várhatóan nem változik – írja a Napi.hu a gazeta.pl cikke alapján. A lengyel lap a Grupa Eurocash elnökét, Luis Amaralt idézi. A szervezet a helyi kamarával végzett vizsgálatot, amelyből kiderül: a kis üzletek Lengyelországban az élelmiszer-eladások több mint 43 százalékát viszik el. Utánuk jönnek a diszkontáruházak, amelyek a piac egyharmadát uralják, a sor végére szorultak a szuper- és a hipermarketek.

A 2017 májusát megelőző 12 hónapban a diszkontok növelték a legjobban - hat százalékkal - a forgalmukat az egy évvel korábbihoz képest, a kis boltok a második helyen végeztek három százalékkal – olvasható a Napi.hu cikkében.

A kis boltok tulajdonosainak közel egyötöde azt tervezi, hogy a következő évben további üzletet nyit, a felük franchise modell alapján oldaná meg ezt. Többségük szerint sikerük kulcsa a közvetlen kapcsolat a vevőikkel, plusz ezekben a boltokban találkozhatnak az egymáshoz közel lakók és egy részük munkát is kaphat.

Magyarországon egészen más a helyzet: a Nielsen felmérései azt mutatják, hogy az elmúlt években az élelmiszerkereskedelemben csak a 200 négyzetméter feletti üzletek tudták növelni a forgalmukat. Sőt, a 400 négyzetméteresnél nagyobb boltok már az élelmiszerek forgalmának kétharmadát adják.