12 órás késést szedett össze a Wizz Air gépe tegnap éjjel, a cég elnézést kér és kompenzál, az utasok nem voltak egészen elégedettek.
Egy olvasónk jelezte, hogy a Wizz Air tegnap esti, 21.55-re kiírt gépe nem szállt fel a ciprusi Lárnakából. Az utasok már becsekkoltak, amikor egy órás várakozás után visszaterelték őket a váróba. Olvasónk elmondása szerint jó darabig nem kaptak semmilyen tájékoztatást, majd hajnali 1 órakor mindenkinek adtak egy 13 eurós kupont. Egy ideig úgy tűnt, hogy szállást is szerveznek nekik, de aztán ez nem valósult meg, csak azoknak segítettek eljutásban, akik maguknak intéztek éjszakára hotelt. Az utasok többsége így a reptéren, a földön töltötte az éjszakát.
Ezek szerint ők nem tudták, hogy a cég valójában utólag kifizeti a szállásköltséget, ez pedig abból derül ki, hogy a Wizz Air kérésünkre az alábbi tájékoztatást adta az esetről:
"Szeptember 12-én a Wizz Air W6 2451 számú Budapest-Larnaca járatán közlekedő repülőgépe Larnaca repülőtérre leszállás előtt madárral ütközött. A repülőgép rendben leszállt, majd kötelező műszaki ellenőrzést hajtottak rajta végre. Mire a repülőgépet ismét szolgálatba állították, a szolgálati időre vonatkozó kötelezően előírt korlátozások miatt a személyzet már nem tudta felvenni a munkát, ezért a Wizz Air W6 2452 számú Larnaca-Budapest járatának indulását a következő napra halasztotta. A járat helyi idő szerint reggel 9:45-kor szállt fel, 11 óra 45 perc késéssel. Az utasok étkezési vouchereket és az utasjogokról szóló tájékoztatást kaptak a Wizz Air szabályzata és a vonatkozó szabályozásoknak megfelelően. Az utasok késéssel kapcsolatos szállás- és transzferköltségeit a Wizz Air megtéríti, ezzel kapcsolatban kérjük, hogy az utasok a wizzair.com oldalon jelezzék igényüket. A Wizz Air az érintett utasok elnézését kéri, azonban utasaink és személyzetünk biztonsága elsődleges fontosságú számunkra.”
A szolgálati időkre vonatkozó szabályozás egyébként uniós szintű kötelezettség, amelyet a légitársaságnak be kell tartania.