A Frank Digital és a New Land Media Kft. is állami megbízások segítségével tudott ugrásszerű növekedést produkálni az elmúlt években.
Másfél milliárd forintos megbízást nyert el a Magyar Nemzeti Banktól az Origo és a vs.hu volt tulajdonosának szintén korábbi cége, a Frank Digital Kft. – derül ki a Közbeszerzési Értesítőből.
A júliusig Száraz István érdekeltségébe tartozó informatikai cég – amelyből csak az üzletember szállt ki, új vezetője is a kezdetektől ott dolgozik – a jegybank által „Fogyasztóbarát” minősítésben részesített lakáshitelek „társadalmi megismertetése érdekében tervezett kommunikációs kampány lebonyolítására” kiírt megbízást nyerte el a New Land Media Kft.-vel konzorciumban.
A Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó utóbbi cég nem csak az I. világháborús emlékévhez köthető hirdetésekre kapott megbízást, de az 56-os emlékév plakátjaira is (a milliárdos megbízásokból jutott a Frank Digitalnak is). Balásy másik cégéhez, a Lounge Designhoz köthető az elmúlt év több kormánykampányának arculata is a migránsellenes gyűlöletkampánytól az Állítsuk meg Brüsszelt! sorozatig.
A Frank Digitalnak nem ez az első MNB-s megbízása: 2014-ben 23,9 milliót, idén márciusban 16,9 milliót kapott internetes rendszer kiépítésére. A New Land Media sem kezdő a jegybanknál, márciusban 450 milliót nyertek el a kommunikációs szolgáltatásokra.
A zsíros állami megbízások bődületes növekedést hoztak mindkét cégnél. A Frank Digital 2014-ben még 37 milliós bevételt ért el, egy évvel később már 506 milliót, tavaly pedig 1,324 milliárd forintot keresett a 8 fős cég. A New Land Media Kft. is rakétaként lőtt ki: 2014-ben 91 millió, 2015-ben 110 millió forint volt a nettó árbevétele, 2016-ban viszont már másfél milliárd.