Végül nem diszkont társaság lesz, mert hagyományos termékeket kínálnak majd az utasoknak.
Joon néven indítja el ősztől új légitársaságát az Air France–KLM légitársasági csoport, az új céggel pedig a fiatal utasokat célozzák meg.
A francia-holland társaság honlapján csütörtökön közöltek szerint ősszel kezdik el az első járatok teljesítését a Párizs-Charles de Gaulle repülőtérről, és a 2018-as nyári menetrendben már elindulnak az első hosszú távú járatok is, a pontos útvonalhálózatot és menetrendet szeptemberben hozzák nyilvánosságra.
Bár korábban az új cégre mint diszkont formában működő, hosszú távú járatokat is teljesítő cégként hivatkoztak, az Air France–KLM közleményében leszögezte: nem diszkont társaságról van szó, mert hagyományos termékeket kínálnak majd az utasoknak. A légitársasági csoport palettájában két diszkont cég is szerepel: a francia regionális járatokat teljesítő Hop!, valamint a Budapestre is közlekedő Transavia.
Az Air France–KLM az utolsó az európai nagy hálózatos légitársaságok közül, amely diszkontosított formában működő, hosszú távú járatokat is üzemeltető légitársaságot hoz létre. Elsőként a Lufthansa lépett a piacra a megújított Eurowingsszel, majd a British Airways és az Iberia anyavállalata, az International Airlines Group (IAG) indította el Level nevű légitársaságát, amely a Barcelona-El Prat repülőtérről üzemel.
A nagy hálózatos cégek a Norwegian Air Shuttle diszkont légicég interkontinentális járataira válaszul indították el új vállalataikat, miután bebizonyosodott, hogy van piaca Európában a hosszú távú diszkont járatoknak.