Vállalkozás hvg.hu 2017. július. 03. 15:46

Budapesti taxisrekord: Tízezer forint az 1530-as útért

A taxisok kétharmada akadt fenn a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) legutóbbi ellenőrzésén. Az egyik igencsak kirívó esetben a taxis hatszoros díjat számított fel a fuvarért.

Május 5-én egy ellenőrzéskor a taxis 10 ezer forintot kért egy nagyjából három kilométeres útért, amelynek a taxirendelet díjszabása szerint 1530 forintba kellett volna kerülnie - a 24.hu cikke szerint ilyen kirívó szabálytalansággal is találkoztak a BKK ellenőrök a taxisokat ellenőrző razziájuk során. 

Mit lehet tenni a turistaszezon idején elszaporodó szabálytalanságok megfékezéséért? A 24.hu megkeresésére a BKK azt válaszolta, panaszt tenni a BKK ügyfélszolgálatán lehet, a rendszámot pedig mindenképpen fel kell írni az intézkedéshez. Hogy a BKK milyen szervezethez fordul ezután, és melyiknek tesz intézkedési indítványt, a szabálytalanságtól függ: ha például a taxisnak nincs engedélye, akkor a közlekedési hatósághoz fordul, túlzott viteldíj esetén a rendőrséghez és a fogyasztóvédelemhez, ha pedig a sofőr nem ad számlát vagy nyugtát, akkor a NAV-hoz.

Ha a taxis a Taxirendeletet sérti meg, akkor a BKK indítványozza a vállalkozás taxiállomás-használati hozzájárulásának visszavonását a Budapest Közút Zrt.-nél.

A BKK egyébként csak ellenőrizhet, de intézkedést nem tehet, így nem is bírságolhat. Az ellenőrzéseken felvett jegyzőkönyvek alapján a közlekedési hatóság indíthat eljárást, melynek során – ha minden feltétel fennáll – akár 600 ezer forintos bírságot szabhat ki, illetve kivonhatja a forgalomból az engedély nélkül taxizó járművezető autóját.

A BKK munkatársai már hetente dolgoznak együtt a NAV, a BRFK és a FÖRI munkatársaival, ami azért is fontos, mert ők akár a helyszínen is intézkedhetnek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a turistaszezon élénkülésével nő a súlyosabb, jellemzően az utas megkárosítását, megtévesztését leíró panaszbejelentés.