Meglepetést okozott a svájciak illat- és ízbiznisze
A svájci Givaudan illat-és ízesítőanyag-gyártó cég növekedése a vártnál jobban alakult az első negyedévben.
Az eredmény döntően a vállalat kedvező észak-amerikai teljesítményének köszönhető. A Givaudan és versenytársai az utóbbi időben azzal szembesülnek, hogy ügyfeleik, például az Unilever és a Nestlé növekedése lassul, és a nyersanyagárak is emelkednek.
A svájci cég élelmiszerekhez, italokhoz, fogkrémekhez, szappanokhoz, parfümökhöz gyárt illat-és ízesítőanyagokat ügyfeleinek. A vállalat az idei első negyedévben 1,24 milliárd frank árbevételt ért el, amely 3,5 százalékos növekedést jelent éves összehasonlításban, felülmúlva az 1,5 százalékos elemzői várakozásokat.
Az illatanyag-értékesítés volumene 4,8 százalékkal bővült az első negyedévben az előző év első három hónapjához képest, nagyobb mértékben, mint az előző év azonos időszakában (3,5 százalék). A vállalat az eredmények ismeretében az immár 16 éve folyamatosan emelkedő osztalék növelését tervezi.