A Dunántúli Napló szerint a Pécsi Holding megbízott egy vállalkozót a Pécs-Pogányból történő müncheni járatindítás előkészítésével. Valószínűleg a kifutópályát is meghosszabbítanák. Pogány község polgármestere a sajtóból értesült a tervről.
Menetrend szerinti járat indításának szakmai támogatására, illetve a meginduló légiközlekedési szolgáltatás monitoringozására írt ki és zárt le közbeszerzési pályázatot a Pécs Holding. A nyertes vállalkozó nettó 49 802 euróért végezheti ezt a tevékenységet, kifejezetten a Pécs-Pogány és München között közlekedő járatról van szó – olvasható a cikkben.
Ha tényleg sikerülne beindítani a járatot, a müncheni Franz Josef Struß repülőtérre szállhatna le. A pécsi pályázat nyertesének a Lufthansához tartozó regionális repülési társasággal, BMI Regionallal kell együttműködnie.
Girán János pécsi alpolgármester a lapnak azt mondta: a piackutatás szerint München a legideálisabb célpont ahhoz, hogy oda induljon az első menetrend szerinti járat. Pécsen sok német egyetemista tanul, ráadásul Bajorország fővárosának gazdaságfejlesztő szerepe is elvitathatatlan. A tervek szerint október végén derülhet az ki, hogy milyen gyakorisággal, és mikor célszerű járatokat indítani – tette hozzá.
A lap úgy tudja: a járatot jövő tavasszal indítanák el, és már középtávon, két-három éven belül meghosszabbítanák a kifutót, ha bejön a terv. Utóbbit egy logisztikai bázis építésével egyidejűleg, uniós forrásból tervezik.
A pogányi polgármester azt mondta: nem szóltak nekik
Pogány polgármestere szerint szomorú, hogy a sajtóból kellett megtudnia a müncheni járat tervét, még ha a működtetésbe a községnek nincs is beleszólása – mondta Dragovácz Ágnes. A várossal fennálló szerződés tájékoztatási kötelezettséget előírt volna, ráadásul nemrég kezdtek tárgyalni az év végén lejáró hosszú távú területbérleti szerződés megújításáról Pogány alpolgármesterével, és ott nem hangzott el ilyen – tette hozzá.
Még inkább meglepte a polgármestert a kifutópálya hosszabbításának terve. Azt mondta: nem tud erről semmit, de ők a terület felett őrködő cégben több mint 25 százalékkal rendelkeznek, nélkülük ilyen döntést szinte biztosan nem lehet hozni. Az építés idején egyébként a helyiek tiltakozása miatt sem épült nagyobb kifutó – emlékeztetett.
A Pécsről induló müncheni járatról a HVG is írt ebben a hónapban.