Egy cég összekötötte a szobabiciklit egy olyan headsettel, mint a Facebook Oculus Riftje vagy a Sony Playstation VR-ja, így a mozgásra vágyók nem az esti híreket nézik pedálozás közben, hanem olyan gyorsulási játékokban bizonyíthatnak, mint a Forma-1 vagy egy lóverseny. Minél jobban teker valaki, annál gyorsabban célba ér.
Az elképzelés lényege, hogy a kerékpárt összekötik egy olyan headsettel, mint a Facebook Oculus Riftje vagy a Sony Playstation VR-ja, és az olyan gyorsulási játékokban, mint a Forma-1 vagy egy lóverseny, annál jobb helyezést tudna elérni a „játékos”, minél gyorsabban pedálozik, kanyarodni pedig a test jobbra vagy balra döntésével lehet. Így nem csak a kevésbé megfogható tudat lenne motiváló, hogy a felhasználók javítják a fizikumunkat és úgy általában az egészségüket, hanem a versenyszellem, amit a játék élvezete ad. Az elméletet eddig is ismertük, ahogy nyilván egy labda után is szívesebben fut az ember, mint egy stadionban körbe-körbe, de a virtuális valóság behozásával újat húzott az amerikai cég.
Az elképzeléshez már pénzügyi támogatást is sikerült szerezniük, egy kockázati tőkealap 3 millió dollárt tolt a VirZOOM nevet viselő cégbe. „Nyilván nem a triatlonozó sportembereket célozzuk meg, hanem azokat akik 70 dollárt költenek egy hónapban a kondibérletre, amit aztán soha nem használnak” – magyarázza Eric Janszen a cég alapító-ügyvezetője, aki szerint a siker receptje egyszerű: "végy egy általánosan unalmas tevékenységet, mint a gyúrás és alakítsd át szórakoztatóvá".
Hasonlóképpen közelített a problémához egy magyar applikációs fejlesztés, a TEP, amely gyakorlatilag egy tamagochit kötött a futáshoz. Az applikáció lényege, hogy egy virtuális zsiráfot kell életben tartani, ami akkor kap enni, ha a gazdája fut. Így a lankadó motivációt egy éhező zsiráffal próbálják felébreszteni.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!