2016. február. 18. 05:46 MTI Utolsó frissítés: 2016. február. 18. 09:07 Vállalkozás

Magyar helyett inkább török buszokat vesz az Orangeways

Bár korábban úgy volt, hogy az Orangeways a Rábával kötött szerződést midibuszokra, végül elbukott az üzlet, inkább török buszokat vesznek.

Rába buszok helyett török járművekkel szállíthatja majd az utasokat Budapesten az Orangeways, amelynek nem sikerült tető alá hoznia az üzletet a magyar gyártóval – írta a Világgazdaság csütörtökön. A lap szerint még el sem kezdődött azoknak a Rába S 91-es, Euro 6-os motorokkal szerelt midibuszoknak a gyártása, amelyeknek május 1-jétől már utasokat kellene szállítaniuk.

A Rába korábbi tájékoztatása szerint a szerződést megkötötték az Orangewaysszel, arra vártak, hogy partnerük is teljesítse az abban foglaltakat, és hogy megteremtődjenek a finanszírozási feltételek.

Kovács Miklós, az Orangeways-csoport vezérigazgatója a Világgazdaságnak azt mondta, a cég rendelkezik a forrással, amit a finanszírozó NHB Növekedési Hitel Bank Zrt. be is mutatott a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK). Kovács szerint az NHB egy típusengedélyt kért a Rábától, amelyet a cég nem adott át, ezért feneklett meg a projekt.

A Világgazdaság úgy tudja, az Orangeways a Rába helyett a török Karsan buszaival teljesítené a BKK-val kötött szerződést, ám az szinte biztos, hogy május 1-jére nem érkeznek meg a járművek. A lap szerint az Orangeways és a BKK a típusváltás mellett a határidő módosításáról is tárgyal.

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.