Betett az enyhe idő a H&M-nek
Csökkent a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc negyedéves profitja az egy évvel korábbi nyereséghez képest.
A H&M negyedéves forgalma 48,69 milliárd koronára nőtt az egy évvel korábbi 42,64 milliárd koronáról, de az adózott eredmény 11 százalékkal 5,53 milliárd svéd koronára esett a november végével zárult három hónapban.
A cég szerint az erős dollár, továbbá az évszakhoz képest enyhébb európai és észak-amerikai időjárás okozta a nyereségcsökkenést.
A H&M csütörtökön azt is bejelentette, hogy 425 új üzlet nyitását tervezi a folyó pénzügyi évben, a legnagyobb terjeszkedés Kínában és az Egyesült Államokban lesz. Ezen kívül idén kilenc új piacon bevezeti be az online kereskedést, beleértve Japánt.