Vállalkozás Kertész Attila Mihály 2015. november. 16. 16:40

Így pattinthatja össze a tökéletes blogbejegyzést

Rengeteg módszer áll rendelkezésére blogforgalmának növelésére. Néhány technika mégis egyszerűbb és sikeresebb, mint gondolná. Mutatjuk, hogyan tehet szert több megosztásra.

1. Találjon egy kifogástalan címet

A sorozat korábbi cikkei

1. Nem jönnek a vevők? Mutatjuk, hol a probléma!

2. Így nyerheti meg vásárlói bizalmát

3. Online hirdet? Mutatjuk, mire költse pénzét!

4. Ha erre nem figyel, búcsút inthet vásárlóinak

5. Amit minden vállalkozó elront a honlapján

6. Nem a Google-t kell kijátszani, elég a felhasználókat megnyerni

7. Hiába szórja tele kulcsszavakkal honlapját, nem fog előrébb kerülni

8. Újabb teljesítménygrafikon? Óvakodjon a céltalan adatpornótól!

9. Ezzel a taktikával megtöbbszörözheti vásárlóit

10. Így lehet igazán ütős reklámot készíteni

11. Vállalkozása is lehet YouTube-sztár

12. Akkor jó buli cégének a közösségi média, ha megfelelő helyen kopogtat

13. Felejtse el a Facebookot, ide regisztrálja cégét!

A legfontosabb lépés blogposztjának olyan címet találni, amely sok kattintást generál. Bizonyára ön is hallotta már, hogy 10-ből 8-an sosem olvassák el a cikket, csak a címet. Azért is érdemes energiát áldozni a tökéletes cím megtalálására, mert egy jelentős többség már annak elolvasása után megosztja, vagy lájkolja bejegyzését különböző közösségi felületeken.

A cím hossza kulcsfontosságú tényező. A Buffer blog és számos szakértő állítása szerint az ideális cím 6 szóból áll. Kutatások bizonyítják, hogy az emberek többsége nem olvassa végig a címeket, csupán az első és utolsó 3 helyen álló szót futja át. Ezért érdemes odafigyelni, hogy ezek a mondatelemek különösen lényegre törőek legyenek.

Ugyancsak hasznos a keresőoldalakra való optimalizálás szempontjából, hogy a cím 55 karakter vagy annál rövidebb legyen. Ha megfelel ennek a feltételnek, bejegyzésének címe a találati oldalon teljes egészében látható lesz.

2. Kérdezzen vagy meséljen

Miután az olvasó rákattintott a cikkre vezető linkre, a következő lépés, hogy a bevezető fenntartsa figyelmét. A legjobb nyitó mondatok kihasználják az emberi természet kíváncsiságát. Kérdéssel indítanak, amelyeket a szöveg többi része nyitottan hagy, majd csak a cikk utolsó felében kap rá választ az olvasó. Szintén javasolt a bevezetőben történetet mesélni. Kezdjen egy személyes anekdotával, vagy írjon le az olvasó előtt egy szituációt, ugyanis a történetet tartalmazó bejegyzéseknek 300 százalékkal magasabb az olvasottsága.

Nem kell bonyolult elbeszélésekre gondolni: indítson kérdéssel, mint egy párbeszédben, meséljen el egy fordulatokkal teli eseményt, összpontosítson az érzelmekre vagy említsen híres neveket – bármelyik technikát használja, több forgalom lesz oldalán, mint történet nélkül.

Például a Chicken Banana spanyol szabadulós játék leírása a következő szituáció közepébe varázsolja az olvasót: „Egy elmegyógyintézetbe vagy bezárva Barcelonában. Az intézet igazgatója, Dr. Steinberg illegális elektrosokk-kísérleteket végez a páciensein. Lassacskán a betegek és a személyzet is kezd eltünedezni… Te képes vagy időben kiszabadulni?”

 

3. Tagolja a szöveget alcímekkel

Az alcímek segítenek a könnyen olvashatóságban. Az oldallátogatók viselkedését elemző szemkövető eszközökön alapuló vizsgálatok bizonyítják, hogy a vendégek „F mintában” tájékozódnak a portálon. Vagyis a főcím elolvasása után végiggörgetnek az oldalon, átfutják az alcímeket, majd rendszerint visszatérnek az első bekezdésre.

Ha a bejegyezése egy listára hasonlít, szintén több olvasóra van kilátása. Foglalja össze egy mondatban a bekezdés tartalmát, számozza be az alcímeket és használjon vastag betűtípust a könnyebb megkülönböztethetőség érdekében. A bejegyzés lényegi része a törzsszöveg, ami az írás többségét teszi ki. Ökölszabályként megjegyezhető, hogy ajánlott ezt a részt 1600 szó alatt tartani, ami lényegében egy egyetemi esszé terjedelme.

Tipp: Használjon tweetelhető idézeteket honlapján! Ha a látogatók azonosulni tudnak a gondolatokkal, akkor azokat szívesen közzéteszik Twitter-oldalukon, így az ön weboldalára terelik a forgalmat. Milyen szöveget érdemes megosztható tartalommá alakítani? Frappáns idézeteket, tanulságokat, jól csengő mondásokat, használható ötleteket, érdekes statisztikákat.

 

4. Használjon vizuális tartalmat és infografikát

Azok a blogbejegyezések, melyek képi tartalmat is közölnek, kiugróan jobban teljesítenek, mint amelyek nem. Ráadásul a képekre 6-szor tovább emlékszünk, mint az írásra. Ezen tények szerint, ha releváns vizuális anyagot oszt meg felületén, látogatói nem csak elolvassák, hanem nagyobb eséllyel jegyzik azt meg. Az infografikák készítése kiváló módszer mondandójának összegzésére. Leginkább azok számára hasznos, akik túl elfoglaltak teljes cikkének elolvasására – helyette a legszükségesebb információkat megszerzik néhány perc alatt a mellékelt ábrából.

5. Szólítson fel cselekvésre

Feltétlen helyezzen el az írás végén call-to-action („cselekvésre felszólító”) gombot, amivel aktivizálhatja a szöveg végére ért olvasót. Ez a cselekvés bármi lehet, ami segíti céljainak elérésében: hírlevélre való feliratkozás, ajánlat elfogadás (pl. ingyenes ebook), vagy cége követése a közösségi médiában!

A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!