Vállalkozás hvg.hu 2015. október. 28. 13:09

15 éve nem látott, 1100 milliárd forintos bukás a VW-nél

A dízelbotrány nagyon betett az autógyárnak.

Közzétette a világ – most már csak – második legnagyobb autógyára, a Volkswagen a tőzsdei beszámolóját a harmadik negyedévről. Ebből az derül ki, hogy 3,5 milliárd eurós (közel 1100 milliárd forintos) veszteséget szenvedett el a működési eredménysoron. Arra, hogy veszteséges legyen egy negyedévben a VW, 15 éve fordult elő utoljára.

A veszteségben főszerepe volt a szeptember közepén kitört dízelbotránynak. Akkor derült ki, hogy a VW csalt bizonyos motorjainál, a károsanyag-kibocsátás a megengedettnél jóval magasabb volt, de egy szoftver sokáig elfedte a valós adatokat. A botrány a becslések szerint 11 millió autót (VW, Skoda, Seat, Audi) is érint. A dízelbotrány miatt ezeket az autókat vissza kell hívni, át kell állítani a motort, óriási költségeket emészt fel ez, de főként az, hogy sokan kártérítést követelhetnek a cégtől. A vállalat ezért, a várható költségekre előre elkülönített a harmadik negyedévben 6,7 milliárd eurót, ez a tétel fordította mínuszba az üzemi eredményt.

A botránynak még nem volt kimutatható hatása az eladott autók számára. Bár némileg elmaradt az értékesített autók száma (2,4 millió darab a világon) az egy évvel korábbihoz képest, de a botrány kipattanása előtt is már visszaesés volt tapasztalható.

hvg360 Farkas Zoltán 2024. december. 04. 09:30

Egy megatárca veszélyei, avagy Matolcsy György diadalai az első Nemzetgazdasági Minisztérium élén

Unortodoxia bármi áron: ez jellemezte a 2010-es évek elején felálló első gazdasági csúcsminisztériumot. Most, hogy a Pénzügyminisztérium és a Nemzetgazdasági Minisztérium újbóli tervezett összevonásával visszatérhet ez a struktúra a kormányba, felidézzük Matolcsy György miniszteri tevékenységének csúcspontjait a IMF-fel vívott háborútól a magánnyugdíjpénztárak beszántásáig.