2011-hez képest 50 százalékkal nőtt az internetes újságok száma: több mint háromezer van belőlük. Közben 24,9 százalékra nőtt az internetes hirdetések részesedése a reklámtortából.
Jelentősen, csaknem 50 százalékkal több internetes újság van Magyarországon 2011-hez képest, számuk meghaladja a háromezret – írta szerdán a Világgazdaság a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól (NMHH) kapott tájékoztatásra hivatkozva.
A gazdasági napilap megjegyezte, hogy 2011-ben a médiatörvény kötelezővé tette az online sajtótermékek regisztrációját. A médiahatóságtól kapott adatok szerint idén mintegy száz sajtóterméket regisztráltak, emellett az elmúlt négy és fél év alatt összesen csak 76-ot töröltek.
Ezzel párhuzamosan a Világgazdaság írása szerint folyamatos az internetes hirdetések térnyerése is: a 189,5 milliárd forintos reklámköltésből az internetes hirdetésekre 47,3 milliárd forintot költöttek, ezzel 22,2 százalékról 24,9 százalékra nőtt részesedésük. Az összeg nagy része azonban a nagy portálokhoz kerül, és a növekedés mértéke nem akkora, hogy az az új kiadványok számára rentábilis működést eredményezzen.