2015. július. 22. 14:49 MTI Utolsó frissítés: 2015. július. 22. 16:16 Vállalkozás

Árat emelt otthon a Coca-Cola, meg is lett az eredménye

Éves összevetésben húsz százalékkal emelkedett a Coca-Cola profitja az idei második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz képest. A cég azt közölte, hogy az Észak-Amerikában végrehajtott áremelés ellensúlyozta az erős dollárt, ami miatt csökkent a tengerentúli eladások értéke.

Az atlantai székhelyű üdítőital-gyártó szerdán arról számolt be, hogy a július 3-áig tartó negyedévben az adózás utáni nyeresége 3,11 milliárd dollár, részvényenként 71 cent volt. Tavaly ugyanebben az időszakban 2,6 milliárd dollár, részvényarányosan 58 cent volt a profit.

Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 63 cent lett. Ennek alapján a szakértők 60 centre számítottak.

Az értékesítési árbevétel 3,3 százalékkal, 12,2 milliárd dollárra mérséklődött. A szakértői várakozásokban szerényebb, 12,1 milliárd dolláros árbevétel szereplelt. A Coca-Cola cég számításai szerint az erősebb dollár 6 százalékponttal csökkentette a cég negyedéves bevételét.

A negyedévben a szénsavas üdítőitalok eladása 1 százalékkal, a szénsavmentes üdítőitaloké 5 százalékkal nőtt.

hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 18. 17:45

Úgy felforgatta a dubaji csoki a pisztáciapiacot, hogy a törököknek már a baklavára se telik

A trendi csoki egyik összetevője a pisztáciakrém, a TikTokról indult mánia pedig akkora keresletet korbácsolt neki, hogy az alapjául szolgáló magvak – amúgy épp csökkenőben lévő – ára meredeken nőni kezdett, nem kis részben a török piacon hirtelen megjelent spekulánsoknak köszönhetően. A pisztáciafarmerek örülnek, a török fogyasztók meg csak a fogukat szívják az új lendületet kapó élelmiszer-infláció miatt.