Mindegyik bajor autóba villanymotor kerül majd, de ennek nem csak a piacon trendivé váló hibrid-elektromos autók iránti kereslet az oka, hanem az is, hogy így könnyebb teljesíteni a CO2-kibocsátási normákat.
Minden egyes modelljét átalakítja elektromos hajtásláncúvá a BMW a továbbiakban. Ezt még 2013 őszén jelentette be a bajor autógyártó óriás, de most már az ígéret végrehajtása is sorra került. Mint azt az EV Osession megírta a cég jelentéseiben mindez már nem valami ködös középtávú ígéret, hanem a legkelendőbb 3-as szériába bevezethetőség nyomán az egész BMW-gyártásra alapvetően jellemző elvárás szerepel.
Jóllehet, mindez nem azt jelenti, hogy holnaptól csak villanymotoros BMW-k készülnek, hanem hogy fokozatosan az egész motorpalettába beépülnek a plug-in hibrid rendszer, mindez visszavonhatatlanul hatással van már most is az autóiparra. A miértre a 2016-os BMW 330E PHEV a válasz – megjelent, és erős a gyanú, hogy az év végére piacvezetővé válik a szegmensben.
A drasztikus pályamódosítás mögött azonban érdemes arra is figyelni, hogy a hibrid autókkal éppen az olyan gyártók, mint a BMW, Mercedes, Jaguar, Porsche lehet képes arra a látszólag ma még kivitelezhetetlen produkcióra, hogy a teljesítmény és az autóvezetési komfort megőrzése mellett az Európai Unióban egyre alacsonyabb (és egyre komolyabban vett) szén-dioxid-kibocsátási normákat ezek a járművek így is képesek lehetnek teljesíteni. A "villany-platfomos" járművek ugyanis nagyban képesek javítani az autók üzemanyag-hatékonyságát – ezen keresztül pedig a károsanyag-kibocsátás erősebb kontrollját is elbírják.
Egy feladat van csak a BMW előtt mindezek érdekében: csökkenteni kell az akkumulátorok miatt megnövekedő tömeget, és javítani az autók aerodinamikai mutatóit. Innovációs kihívásból tehát eztán sincs hiány.