Tanulmány: 2008 óta csak sorvad a magyar médiapiac
Bemutatták a magyar médiapiacot elemző tanulmányt, amelyet az E&Y tanácsadó cég készített a Magyar Reklámszövetség megbízásából. Kiderült: több mint ezer médiaszolgáltató működik az országban, de a bevételek 90 százalékát 100 médiaszolgáltató adja. Utóbbi cégek bevétele 15 százalékkal esett vissza az elmúlt években.
A reklámadó torzítja a versenyt a magyarországi médiapiacon, gátolja a fejlődést és az innovációt, negatívan hat a tartalomszolgáltatás mennyiségére és minőségére – hangsúlyozta Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) alelnöke szerdán Budapesten, a szövetség alapításának 40 éves évfordulója alkalmából rendezett eseményen.
A rendezvényen hozták nyilvánosságra az E&Y tanácsadó cég által az MRSZ felkérésére készített tanulmányt, amely szerint a médiapiac mérete a gazdasági válság kibontakozása után folyamatosan csökken Magyarországon.
Az egész piac megszenvedte a válságot – fogalmazott Hivatal Péter.
A jelentés szerint több mint ezer médiaszolgáltató működik az országban, ugyanakkor a bevételek 90 százalékát 100 médiaszolgáltató adja – ismertette.
Ez utóbbi vállalatok összesített árbevétele 2008 és 2013 között több mint 15 százalékkal csökkent, jelentős részük üzemi eredmény szintjén veszteséges is volt – tette hozzá.