A Tesco új vezérigazgatója költségcsökkentésekkel és új stratégiával próbálja meg kihúzni a gödörből a problémákkal küszködő brit kiskereskedelmi óriást. Árcsökkentésekkel és a szolgáltatások javításával akarja visszacsábítani a vásárlókat a diszkontláncoktól az Egyesült Királyságban.
A két rivális, Aldi és Lidl sikereit látva az alacsony ár lesz a Tesco új stratégiájának a középpontjában – írja a Portfolio.hu a Reuters cikkére hivatkozva. Nem biztos, hogy a Tesco árban rá tud verni a diszkontokra, ám csökkenhet az árkülönbség és néhány termékkel rivalizálhat. Mindent összevetve így versenyképesebb lehet.
Az új vezérigazgató, Dave Lewis abban bízik, hogy többet költenek majd a vásárlók a Tescónál. A Tesco ugyanis széles termékválasztékkal bír, valamint a kiszolgálásnak és az online rendelés lehetőségek is előnyt jelentenek. A cég már karácsony előtt elkezdte a leárazásokat, ezt a folyamatot a Tesco januárban tovább folytatja: összesen 380 saját márkás termékén átlagosan 25 százalékkal csökkentette árait.
A brit kiskereskedelmi értékesítések összességében gyengén növekednek, de ebből is egyre nagyobb részt hasítanak ki a német diszkont láncok, mint az Aldi és a Lidl, amelyek 8 százalék körüli piaci részesedéssel rendelkeznek. A Tesco a legnagyobb lánc az Egyesült Királyságban, 30 százalék körül található piaci részesedéssel.