Vállalkozás hvg.hu 2014. november. 24. 10:10

A bukás mint a siker elengedhetetlen tényezője?

A kudarcról mint egy tanulási folyamat elkerülhetetlenül szükséges láncszeméről ritkán hallani, pedig az induló vállalkozások 80%-a megbukik. A kudarckonferencián sikeres vállalkozók vallanak kezdeti botladozásaikról.

Oszkó Péter egy interjúban nemrég azt mondta: "Itt azt tekintik sikeres vállalkozónak, aki egyszer talán egy sikeres céget összerakott. Kulturálisan téves ez a gondolkodás, változtatni kellene rajta. Hiszen, aki az első cégével egyszer sikert ért el, arra valószínűbb az állítás: jókor volt jó helyen. Egyáltalán nem biztos, hogy általában is jól működik majd vállalkozóként." Ezt a gondolatszálat boncolgatta a Kudarckonferencia Business Meetup két alapítója is, Hűvös Ágnes és Gellai Richárd, amikor megrendezte az első Kudarckonferenciát, ahol sikeres vállalkozók meséltek kudarcaikról, bukott üzleteikről, magánéleti konzekvenciákról. A Vatera-alapító Valner Szabolcs például 14 bukott vagy bukdácsoló vállalkozás történetét mesélte el. Mert a bukás valójában egy olyan pillanat, ami a jövőbeli siker esélyét növeli: és az, aki egy kudarcos vállalkozásból törés nélkül kijön, nem bukott ember, függetlenül vállalkozása sorsától.

Holnap, november 25-én harmadik alkalommal rendezik meg a Kudarckonferenciát, amin 14 előadó osztja meg kudarcait, köztük pszichológus, jogász, vállalkozó, orvos, és multis vezető is. "Nem mérheted a kudarcodat valaki más sikeréhez: nem tudhatod, milyen mélységeken keresztül vezetett az útja a csúcsig", mondja Hűvös Ágnes business coach, a Kudarckonferencia műsorvezetője.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

Az Ön cége sikeres? Ossza meg velünk sikertörténetét, és mi megírjuk! Kérjük adja meg elérhetőségeit, hogy megkereshessük.


Sport hvg.hu 2025. március. 14. 20:00

Az év sztorijával, visszavágóval és egy igazi csúcsigazolással indul a Forma–1

Évek óta az egyik legkiszámíthatatlanabb, legszorosabb Forma–1-es világbajnoki versenynek ígérkezik az idei, pedig már a tavalyira sem lehetett panaszunk. A tesztek alapján nemcsak a mezőny élén lesz nagy tülekedés, hanem a középcsapatok között is. A várható izgalmakhoz pedig csak hozzátesz, hogy egyfajta őrségváltásnak is tanúi lehetünk: idén hat újonc debütál, és a mezőny csaknem fele, kilenc pilóta 25 év alatti. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Lewis Hamilton beül egy Ferrariba.