Megállt az RTL Klub és a TV2 piacvesztése a harmadik negyedévben – derül ki a Nielsen felmérésének adataiból. Tavaly ilyenkor az együttes közönségarányuk 26,9 százalékot tett ki, addig már idén, a júliustól szeptemberig tartó időszakban 28 százalékot. Az elemzés szerint ez annak köszönhető, hogy a két kereskedelmi tévé nyáron sem lazított és erős volt az őszi kínálatuk is.
A Marketing&Media legutóbbi lapszámában közölt összeállítást arról, mennyire néznek más műsorokat az elit és a kevésbé tehetős nézők. Ehhez használták fel a Nielsen adatait is.
Az év eddigi részében a 4–14 éveseknél a legmagasabb közönségarányt az RTL Klub érte el, viszont minimális az előnyük a Nickelodeon és a Disney Channel előtt. A TV2 és az M2 sincs sokkal lemaradva ebben a korcsoportban.
A 60 év felettieknél az RTL Klub közönségaránya ugyanis majdnem ugyanannyi, 13,5 százalékos, mint a gyerekeknél. A listavezető viszont már a TV2 a maga 17,5 százalékos share-jével. Ennél a korosztálynál nagyon jó eredményt produkál az M1 is, csak egy százalékpont a lemaradása az RTL Klub mögött.
A 60 év feletti toplista jól megmutatja, hogy ez a korosztály tartott ki legtovább az analóg tetőantennák mellett, illetve náluk a legmagasabb azoknak az aránya, akik megelégednek a földfelszíni digitális vétel által kínált ingyenes csatornákkal.
Ahogy Budapesttől a kisebb települések felé haladunk, úgy csökken az RTL Klub és úgy nő a TV2 közönségaránya. Budapesten az RTL Klub közönségaránya a teljes lakosságnál 12,8 százalékos, miközben a TV2-é 9,1 százalék. A falvakban ugyanakkor már 17,9-cel vezet a TV2 a 14,7 százalékos RTL Klub előtt.
Az M1 mindegyik települési kategóriában a harmadik helyen áll a két nagy kereskedelmi adó mögött, ráadásul a közönségarányuk is viszonylag fix, 7-8 százalékos szinten mozog. A kábelcsatornák között településmérettől függetlenül egyenletesen teljesít a Cool, a Film+ és a Viasat 3.
Az ATV a nagyvárosokban és Budapesten sokkal népszerűbb, mint a falvakban, olyannyira, hogy az utóbbinál be sem jutott a top 10-be. A Duna TV-re pont ennek az ellenkezője igaz, amíg a falvakban a 4,3 százalékos közönségarányával a negyedik legnézettebb csatorna, addig Budapesten nem került be a tízes élbolyba.