Nem kell a Ferencvárosnak reklámadót fizetnie azért, mert eladta a stadionja nevét a Groupama biztosítónak – írja a Népszabadság a Nemzetgazdasági Minisztériumra hivatkozva.
A Fradi-stadion nevének értékesítése önmagában nem adóköteles, viszont ha egy társaság nevét reklámadó-köteles módon teszik közzé, akkor a közzétevő lesz az adó alanya – ezt válaszolta a Nemzetgazdasági Minisztérium a Népszabadságnak, amely már augusztus óta próbálja megtudni, hogy mi ezzel kapcsolatban a konkrét álláspont. A lap abból indult ki, hogy mivel a reklámadó az 500 millió forint feletti hirdetési bevételek után fizetendő, így a sportklubok közül a Fradit is érintheti, illetve mellette a Videotont.
A minisztériumi közlemény szerint viszont az FTC nem köteles adót fizetni, fizethetne viszont elvileg a stadionüzemeltető, a Lagardere Unlimited Stadium Solutions Kft., csak éppen neki – ellentétben a Fradival – nincs akkora marketingbevétele, hogy reklámadó-köteles legyen.
A Népszabadság arra is rákérdezett, hogy mi van akkor a focimezekkel, amelyeken szponzorfelirat virít. Azt mondta a minisztérium: ha egy bolt árulja a trikót, az nem reklámközzététel, viszont ha egy sportvállalkozás, amelyet szponzori szerződés kötelez a mezeladásra, akkor már igen.