Vállalkozás hvg.hu 2014. október. 10. 05:59

Megússza a Fradi a reklámadót

Nem kell a Ferencvárosnak reklámadót fizetnie azért, mert eladta a stadionja nevét a Groupama biztosítónak – írja a Népszabadság a Nemzetgazdasági Minisztériumra hivatkozva.

A Fradi-stadion nevének értékesítése önmagában nem adóköteles, viszont ha egy társaság nevét reklámadó-köteles módon teszik közzé, akkor a közzétevő lesz az adó alanya – ezt válaszolta a Nemzetgazdasági Minisztérium a Népszabadságnak, amely már augusztus óta próbálja megtudni, hogy mi ezzel kapcsolatban a konkrét álláspont. A lap abból indult ki, hogy mivel a reklámadó az 500 millió forint feletti hirdetési bevételek után fizetendő, így a sportklubok közül a Fradit is érintheti, illetve mellette a Videotont.

A minisztériumi közlemény szerint viszont az FTC nem köteles adót fizetni, fizethetne viszont elvileg a stadionüzemeltető, a Lagardere Unlimited Stadium Solutions Kft., csak éppen neki – ellentétben a Fradival – nincs akkora marketingbevétele, hogy reklámadó-köteles legyen.

A Népszabadság arra is rákérdezett, hogy mi van akkor a focimezekkel, amelyeken szponzorfelirat virít. Azt mondta a minisztérium: ha egy bolt árulja a trikót, az nem reklámközzététel, viszont ha egy sportvállalkozás, amelyet szponzori szerződés kötelez a mezeladásra, akkor már igen.

Erről a stadionról van szó
Facebook / Market Zrt.
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.