A szegedi Antavo őszinte blogbejegyzésben számol be kezdeti botladozásiról, és mindenki okulására kiemeli azokat a stratégiákat, amelyekkel csúnyán befürödtek.
Az Antavo 2011 végén indult egy szegedi webes ügynökség projektjeként. Az eszköz tipikus felhasználói a kis- és középvállalkozások, de nagyobb ügynökségek, mint az iProspect, vagy nagyobb márkák, mint a Samsung, SPAR vagy Bioderma szintén az ügyfélkörébe tartoznak.
Az alábbi stratégiák nem ördögtől valóak, a bejegyzés inkább arra világít rá, hogy milyen helyzetben vagy időzítéssel nem hoz eredményt.
Lokalizáció
Előfordult már önnel, hogy valamit annyira szeretett volna, hogy meglépte még mielőtt eljött volna az ideje? Ezt hívják korai időzítésnek: az Antavonál 27 nyelven lehetett igénybe venni a szolgáltatást, amit utólag hibaként könyvelnek el, hiszen a legtöbb esetben egy-egy nyelvterületről csak egy felhasználó jött, aki miatt nem érte meg a fordítás, így csak időpazarlásnak bizonyult.
A fejlesztő csapat szétosztása
Az első körös befektetés után a csapat Londonba költözött, hogy több ügyfelet és partnert találjon, amíg az ügyvezetőt hátrahagyták Magyarországon, hogy a termékfejlesztésen dolgozzon. Ez rossz döntésnek bizonyult, mert a távolság miatt nem működött olajozottan a gépezet és a fejlesztések lelassultak.
Országos vezetők
A világ meghódításához partneri kapcsolatokat kötöttek Ázsiában, Dél-Afrikában, és Európában is, szimplán jutalékos rendszerben, ami – mint kiderült - nem volt elég motiváló, és akkoriban a termék sem volt még a piaci igényekhez tökéletesen igazodó, ezért támogatni kellett a munkájukat, ami sok energiát vett el a termékfejlesztéstől.
Felhasználó csalogató programKészült egy fejlesztés, amivel a felhasználókat motiválták, hogy meghívják ismerőseiket is. Ez nem működött, mert alacsony volt a meglévő felhasználói csoport, és nem kommunikálták elég erősen a programot. Később az is kiderült, hogy az efféle szolgáltatást nem fogják azért használni, mert egy ismerősük meghívta őket. Az veszi csak igénybe, akinek tényleg szüksége van rá.
Együttműködések
Próbáltak kiépíteni közös együttműködéseket, kampányokat más applikációk fejlesztőivel, de ez nem jött össze. Senki nem válaszolt megkereséseikre. Hogy a bemutatkozásuk sikerült gyengére vagy magát a terméket nem tartották érdemesnek, sohasem derült ki.
Köszönetnyilvánító kártyák
Egy rahedli üdvözlőkártyát küldtek ki Szent Bálint napján, mert úgy számoltak, hogy ez segít majd szorosabbra és személyesebbre fűzni a kapcsolatot a felhasználókkal, de mindössze egyetlen egy választ kaptak. Hogy a felhasználóik szívtelenek, vagy rossz benyomást sikerült ezzel tenniük, nem derült ki.
Tech konferenciák
A lehető legtöbb technológiai konferencián megjelentek, bemutatkoztak, de semmi előnyt nem tudtak kovácsolni ezekből, senki nem érdeklődött igazán. A tanulság, hogy csak a megfelelően fókuszált eseményeken érdemes sürögni.
A bejegyzés végén megjegyzik, hogy a felsorolt stratégiák sok esetben eredménnyel jártak már, a leírtak az ő tapasztalataik. Ahhoz, hogy kiderüljön mikor működnek és mikor nem élesben kell őket kipróbálni, előtte érdemes tanulni más hibáiból. A teljes cikk itt érhető el.
Az Ön cége sikeres? Ossza meg velünk sikertörténetét, és mi megírjuk! Kérjük adja meg elérhetőségeit, hogy megkereshessük.