Az év második negyedévében az online kiskereskedelem szinte minden szektorának forgalma nőtt köszönhetően az olyan szezonális hatásoknak, mint a ballagás, a gyereknap, illetve olyan egyszeri események hatására, mint a labdarúgó világbajnokság.
A hat legjelentősebb szektor forgalma (műszaki cikk, számítástechnika, játék, ruházat és divat kiegészítők, szépség-egészség, otthon-kert) az év második negyedévében 35 milliárd forint volt, melynek legnagyobb szeletét a műszaki szektor teszi ki 11,1 milliárd forintos forgalommal, ami jelentős mértékben a VB-nek tudható be: szép számmal vitték a lapos tévéket. Az első negyedévhez képest ugyanakkor az otthon, kert szegmens szereplői érték el a legnagyobb forgalomnövekedést 69 százalékos emelkedéssel.
A fogyasztók elérése kulcsfontosságú, ezért minél több felületen igyekeznek a boltok megosztani kínálatukat. A leggyakrabban használt megoldás az ár-összehasonlító oldalakon való jelenlét, illetve a fizetett, elsősorban Google alapú hirdetés. Kiemelt szerephez jut még a közösségi profil üzemeltetése, a hírlevél-küldés és keresőoptimalizálás is. A mobil hirdetések és a banner hirdetések használata már kisebb mértékben jellemző, akárcsak a közösségi oldalakon fizetett hirdetések alkalmazása - derül ki a GKI Digital – Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei harmadik felméréséből.
Érdemes áttérni a mobilhirdetésekre
Az egyes marketingeszközök nagymértékben különböznek egymástól mind árban, mind a megoldás által elérhető felhasználók/vásárlók számában. Ahhoz, hogy megfelelő módon tudják összeállítani a webáruházak a számukra optimális hirdetési csomagot, ismerni kell az egyes megoldások által elérhető felhasználó, illetve az azokból kikerülő fogyasztók hozzávetőleges számát. Ebben segít a konverziós mutató, mely az egyes csatornák esetében jelentős különbségeket jelez, segítve ezzel a webáruházak marketing döntéseit.
Az ár-összehasonlító oldalak esetében a használat aránya már jelenleg is magas és várhatóan így is fog maradni, hiszen az egyes lehetőségek között ez a csatorna képes a második legmagasabb konverziós rátát elérni. Érdekesség, hogy a mobilhirdetések a legritkábban használt felületet jelentik egyelőre, pedig ez a megoldás képes a vizsgáltak közül a legmagasabb konverziós rátát elérni. Mindez azt jelzi, hogy a jövőben várhatóan a boltok is elindulnak ebbe az irányba, hiszen egységnyi költés mellett ez a hirdetési forma arányaiban az egyik legmagasabb vásárlásszám elérésére képes.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.