Az EU eljárást indított a Temu ellen
Gyanúsan gyorsan visszakerülnek az illegális termékek a piactérre.
Gyanúsan gyorsan visszakerülnek az illegális termékek a piactérre.
Eddig mindössze egy darab fogyasztói panasz érkezett a GVH-hoz a magyar e-kereskedelmet letaroló szuperolcsó Temura.
A hazai online kereskedőket rangsoroló lista első helyén továbbra is az eMAG-Extreme Digital áll. A tavalyi forgalmi adatok alapján egyre jobban koncentrálódik a piac, ahol nem csak cégek, hanem üzleti modellek is versenyeznek egymással.
Az év legnagyobb értékű rendelése Covid-gyorsteszt volt, a legnépszerűbb étel a sajtburger, egy felhasználó pedig majdnem ezerszer hívta a Wolt ügyfélszolgálatát.
Nem biztonságos, rossz kezekbe kerülnek az adatok, megfojtja a kis patikákat – ez az indok elég volt az országgyűlésnek, hogy megszavazza a vény nélküli gyógyszerek csomagküldős kiszállításának betiltását.
Alig nőtt a kiskereskedelmi forgalom júliusban, az év egészét nézve szinte stagnál. Az ok az lehet, hogy a háztartások egyelőre nem dolgok vásárlására költenek elsősorban, inkább szolgáltatásokra, élményekre.
Épp csak kinyitott Magyarországon a cseh hátterű netközért, a Kifli.hu, mikor beütött a járvány, megtízszerezve a rendelések számát. A pandémia azonban messze nem az egyetlen hajtóerő: a magyar élelmiszer-e-kereskedelemben még rengeteg potenciál van, a Kifli.hu-nál akár három számjegyű éves növekedéssel számolnak középtávon - mondta el a hvg.hu-nak Peter Klekner ügyvezető.
Tavaly a koronavírus-járvány miatt kilőtt az online kiskereskedelem, 12 hónap alatt 3 évet ugrottak előre a fejlődésben.
Csupán a vásárlói panaszok harmada nyomán indítottak vizsgálatot a fogyasztóvédelmi ügyekkel az önálló hatóság megszüntetése után megbízott kormányhivatalok.
A magyarok is rászoktak a netes vásárlásra, eközben a munkaerőhiány miatt egyre problémásabb, de legalábbis egyre drágább a csomagok házhoz szállítása és a csomagpontok fenntartása. A csomagautomaták megoldást jelenthetnek, forgalmuk egyre nő, de még mindig csak kis részt képviselnek a teljes forgalomban. Fura hungarikum, de a magyar vásárlók szeretik, ha az online vásárlás is offline.
Tematikus akciós péntekekkel is megpróbálják már itthon felkelteni a netes vásárlók figyelmét.
Elérte az 1 milliárd eurós értékhatárt az összesített hazai online kiskereskedelmi forgalom tavaly – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből.